Brudtärnor på kungliga bröllop i Nederländerna respektive Danmark.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brudtärnor på kungliga bröllop i Nederländerna respektive Danmark.
Tydligen hade holländske 12 (TOLV!) brudtärnor. Viril snubbe, det där.Brudgummen måste haft fullt upp innan han träffade bruden. Kan vi tolka det som att han låg sig igenom hela bekantskapskretsen innan han och/eller bruden valde varandra?
Tydligen hade holländske 12 (TOLV!) brudtärnor. Viril snubbe, det där.
Fastän det betyder att alla har legat med din kille?Kunde inte bry mig mindre.
Fastän det betyder att alla har legat med din kille?
Mi husband es su raggÄh du vet. Mi casa es su casa osv.
Mi husband es su ragg
Framförallt skulle jag bli förvånad om nån låg med din käre sambo och sen ville visa det för hela världen, på ert bröllop, genom att klä sig i en viss färg .Haha!
Skulle bli oerhört förvånad om någon av våra gäster hade legat med min käre sambo, men vad vet jag egentligen.
Åååå vad fina! Var när hur?!
Det kommer att vara ett utomhusbröllop på ett resort, så det är alltså inte tal om någon kyrka eller liknande.
Det blev ju klargjort redan i trådstarten?En fundering. Är det ett katolskt bröllop i kyrkan?
Gurun säger:
---
Jag får också ofta frågan om man som bröllopsgäst kan bära röd klänning, fortsätter Magdalena Ribbing. Rött är glädjens färg, en kunglig färg, den kan man absolut använda som bröllopsgäst.Men vit och svart klänning är inte okej, enligt Ribbing. Inte vit för då konkurrerar man med bruden, mönstrad klänning på vit botten går dock bra. Och inte svart klänning på bröllop, eftersom svart är sorgens färg.
---
http://www.dagen.se/livsstil/så-får-du-koll-på-bröllopsetiketten-1.248872
Eller varför inte (också Ribbing):
---
Ja, som jag nyss har sagt i TV4:s Nyhetsmorgon så är det där med att kvinnor som har rött som bröllopsgäster så otroligt löjligt att jag inte förstår hur någon normalt tänkande person kan tro på det. Det skulle alltså signalera att den rödklädda har haft ett förhållande med brudgummen. Ack ja. Hur dum får man vara, undrar jag, så kallad praxis eller etikett ska grundas i förnuft och det kan man ju inte påstå att den där tanken är. Vilken kvinna visar frivlligt upp sitt kärleksliv genom att välja en viss klänningsfärg? Glöm det!
---
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/artiklar/bröllopschatt-med-magdalena-ribbing-4fc39d4404bf72228b0091bf
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-manga-fragor-om-dessa-egentligen-oartiga-farger/Johan: Stämmer det att om man bär en röd klänning på bröllop så har man haft ihop det med brudgummen? Jag var på ett bröllop förra helgen där tre gäster hade röda klänningar.
Magdalena Ribbing: Den som tror att en kvinna frivilligt väljer en viss färg för att demonstrera sitt sexliv ska avstå från att ha röd klänning som bröllopsgäst. Alla kvinnor som har ett uns sunt förnuft och kan tänka själva har röd klänning om de vill - och de som kommenterar detta färgval är sorgligt okunniga och faktiskt, tycker jag, lite lite korkade. En liten notering i sammanhanget: den holländske kronprinsens brud hade tolv tärnor i röda klänningar.