Klädmal och pälsängrar

SweetPanther

Trådstartare
Verkar som om jag haft "turen" att drabbas av båda, samtidigt. Har kontaktat Anticimex, som tydligen inte kan göra något, eller tipsa om var jag eventuellt kan hitta fler härdar, utan det de gör är att identifiera vad det är för något.

Så, är det någon som har tips? Jag har hittat dem i en fåtölj och en soffa, dvs inget jag kan frysa eller värma (har ej bastu). Hur kan man bli av med dem då?

Har du tur så slår vintern snart till och du kan ställa ut dem. läs på om rödcedern så att det inte bara gör så att de små krypen flyttar till annan möbel.

Tyvärr så bor jag nog för långt söderut för att möblerna ska kunna räddas. Det rekommenderas 1 v med -20, och det är nog lite för hoppfullt att tro att det kommer så långt söderut.

Är det någon som har erfarenhet av en ångtvättmaskin?

Finns företag som jobbar med att frysa möbler av nämnda anledning. Vet tyvärr inga ställen i södra Sverige men borde gå att googla.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 127
Senast: Claraclara
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka