Klädmal och pälsängrar

SweetPanther

Trådstartare
Verkar som om jag haft "turen" att drabbas av båda, samtidigt. Har kontaktat Anticimex, som tydligen inte kan göra något, eller tipsa om var jag eventuellt kan hitta fler härdar, utan det de gör är att identifiera vad det är för något.

Så, är det någon som har tips? Jag har hittat dem i en fåtölj och en soffa, dvs inget jag kan frysa eller värma (har ej bastu). Hur kan man bli av med dem då?

Har du tur så slår vintern snart till och du kan ställa ut dem. läs på om rödcedern så att det inte bara gör så att de små krypen flyttar till annan möbel.

Tyvärr så bor jag nog för långt söderut för att möblerna ska kunna räddas. Det rekommenderas 1 v med -20, och det är nog lite för hoppfullt att tro att det kommer så långt söderut.

Är det någon som har erfarenhet av en ångtvättmaskin?

Finns företag som jobbar med att frysa möbler av nämnda anledning. Vet tyvärr inga ställen i södra Sverige men borde gå att googla.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 158
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 110
Senast: Sasse
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 971
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar