blizz

Trådstartare
hur mkt klär ni på era klippta hästar när ni ska transportera dem nu på vintern? :bow:

Sv: kläder

Det beror på hur långt vi ska och vilken av hästarna det är.

1 - 5 mil

17 - åringen, fleecetäcke med hals
10 - åringen, fleecetäcke med hals och ylle täcke över
8 - åringen, fleecetäcke med hals
5 - åringen, fleecetäcke med hals

5 - 20mil

Har dom oftast 200g stalltäcke

Min har fleecetäcke underst och hennes utegångstäcke ovan på det. Jag stänger inte bakluckan på min transport då min häst tycker det är läskigt.

Har ej klippt häst, men har en häst som ej satt vinterpäls.

Har vintertäcke på honom. Eller 300gr stalltäcke.

på vintern har hon 150g termotäcke eller 300g , beror på hur kallt det är :P

Lite beroende på hur kallt det är... Men som mest 370 gram thermotäcke med hals. Är dem svettiga på vägen hem (vilket jag iofs till 99,9 % av fallen undviker) så får dem ha en fleece med hals under.

har ett ulltäcke på när det är omkring 0 g är det kallare ett termotäcke blir han svettig ett fleece täcke under

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 325
Senast: Badger
·
Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
350
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka