M

mai

är det några speciella krav på tävlingskläder på lokal-regional förutom kavaj, vita ridbyxor osv. :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: kläder

Det är inte krav varesig kavaj eller vita ridbyxor.

va bra! men e en svart kavaj med döskalleknappar och neonrosa sömmar godkänd tro ni?

Ja det är det. För övrigt tycker jag att du ska ska på gamla trådar vad man får ha på sig och inte och dessutom inskaffa TR om du ska tävla.

vad snobbig man kan va då, å bilden hjälper ju inte direkt.
Ja ville bara fråga nåra tävlingsvana bukare om råd tills ja får TR

Men snälla.. Kan inte Olinda försöka uttrycka sig trevligare och mai inte vara så känslig? Bra!

Var har jag varit otrevlig?? jag svarade snällt och hänvisade dessutom till att det finns gamla trådar och skrev att jag tycker att man bör ha TR om man ska tävla.

man kan inte med hjälp av bokstäver höra vilket tonfall personer i fråga använder! Ta det lugnt!

Trådskapare: det ända är väl att man måste ha ljusare ridbyxor än kavajen ?!

ljusare byxor än jacka.
vad gäller kavaj behöver man bara ha jacka/fritidströja utan större text/reklam, med vit krage synlig under
godkänd hjälm med hakband och ridstövlar/leggings

Exakt var i TR hittar du att det står ljusare byxor än jacka?

Asterix skrev:
Trådskapare: det ända är väl att man måste ha ljusare ridbyxor än kavajen ?!

du får gärna ha vit jacka och svarta byxor om du så vill, det står ingenstans om att du behöver ha ljusare av något. Bara ridbyxor och fritidsjacka/tröja/kavaj. Ingenting om färg annat än vitt i halsen och att om man använder jodphurs med chaps ska dessa vara i samma färg (och utan fransar).

För att vara ännu tydligare, du får komma i det här om du vill:
*Gröna skor och shortchaps
*Röda ridbyxor
*Vit polotröja
*Rosa fritidsjacka med blå prickar på
*Orange hjälm

Så dina kläder är med all säkerhet okej att ha :D

Ja, snyggt va ;)
Ska helst användas om man rider en fux förstås, eftersom rött, rosa, orange och fux är så snyggt ihop!

:angel: ingenstans..

hade mest för mig att det var så, vet att det var det förr, när ändrade dom det?
måste varit nyligen..

det enda man inte får ha är ju huv/luv tröjor..

det är en säkerhetsrisk. :cool:

Nej det är inte nyligen, jag har TR från 95 eller om det är 97 hemma och inte heller där står det något om ljusare byxor än jacka.

Jag tror att det är upp till varje tävlingsarrangör att bestämma klädseln. Jag var på en tävling förra året där en blev tillsagd som red i kortärmat. I år var jag på en tävling där man på nåder fick ha vanlig jacka i stället för kavaj eftersom det regnade.

fejko skrev:
Jag tror att det är upp till varje tävlingsarrangör att bestämma klädseln. Jag var på en tävling förra året där en blev tillsagd som red i kortärmat. I år var jag på en tävling där man på nåder fick ha vanlig jacka i stället för kavaj eftersom det regnade.

Det är INTE upp till tävlingsarrangören att bestäma klädsen, utan det finns regler i TR om hur man ska klä sig!
Sedan så kan dommaren vid ex vackert väder säga att det är okej att rida utan kavaj/tröja, och bara rida i sin skjorta, eller vad man nu har, som HAR vit krage.
Och om det regnar ute så kan dommarna säga att det är tillåtet att rida i regnkläder.

Tävlar man ska man ha TR, INNAN man börjar tävla.
En tävlingsryttare som inte kan reglerna bör inte tävla!

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 262
Senast: Badger
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva tips 🙂 Jag tycker att jag med åren iallafall blivit bättre på att köpa kläder och med det menar jag att jag lärt mig...
Svar
0
· Visningar
288
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 895
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2