Kläder till vovvarna:D

enjes

Trådstartare
Vad har ni för kläder till era vovvar.
vi har 2 hundar, en ladde å en liten blandras. labben behöver ingan kläde rmed en lilla har:D

Han har:
En regnrock med reflextyg
Ett vintertäcke när det är kallt
En polotröja som han har när det är lite kallt:D

Sv: Kläder till vovvarna:D

Jag tycker det är töntigt med kläder, men vår GD valp blir lätt kall då det är snålblåst eller nederbörd så han har ett fleecefodrat bävernylon täcke med magplatta och stor krage ( sytt själv )

Han ska få ett till som han kan ha under det andra vid riktigt vidriga dagar, men han ser så töntig ut.

Här är en till som tycker det är lite halvtöntigt med hundkläder... :cool:

Men jag har faktiskt införskaffat ett vintertäcke till min korthåriga hund, som jämt huttrar och skakar så fort man stannar upp. Nu när vi tränar lydnad är det suveränt, eftersom han slipper frysa när man stannar upp i vissa moment. (fast jag undviker förstås platsläggande mm när det är riktigt kallt)

Det blev ett fleecefodrat "galon"(?)täcke med magplatta och hög krage, svart med reflexer på länden. Jättefint! :)
Ser dock lite ut som en långklänning på min hund, han är nämligen så vansinnigt grov runt halsen att vi var tvungna att ta ett XXXL (85 cm) så det är lite långt på sidorna... Ser roligt ut när han sitter, som en kjol... :D

Jag tycker också det är lite töntigt att ha kläder på vovvar. Min lilla cocker spaniel tik har ganska mycket hår och på vintern fasnar det så mycket snö så hon inte kan gå :smirk: Därför har ja en overall i något galonliknande tyg när vi går långprommisen :rofl:

Hm ja lite små fånigt med täcken är det, men Birk har ett fodrat, vind och regn tätt täcke inköpt på Granngården... Det har varit suveränt när de jagar, när de rastar får han sitt täcke och lite "godis", även hemma i hundgården om det blir några längre stunder han ska sitta där, han har en koja som han kan gå in i men gillar att sitta ute och titta...

Även bra när man tränar uppe på klubben och går in och fikar, då brukar han få ligga ute i någon av burarna och när det har regnat så känns det skönt för en själv ialla fall att kunna ge lite värme... Samma ska på tävlingar när det kan gå ett par timmar emellan agility klasserna...

Selma har ett sånt här:
img_1247b_tn.jpg

Det är jättebra, täcker magen. Fast det kan komma in snö där också, det är nog inte så himla skönt. :crazy:

Selma gillar inte att ha täcke så vi använder det inte om vi inte ska vara ute och stå still i kylan.

Hon har en t-shirt också (bild) men den har hon nästan aldrig på sig. Folk skrattar åt henne när hon har den. :p

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker det är jättefint med kläder på hundarna, det tycker dock inte min hund. Däremot fryser hon väldigt lätt när vi är ute långa stunder så jag får klä på henne ändå :love: !
Min lilla Filippa (cairnterrier) har ett filtfodrat, regntätt täcke med reflexer på. Suveränt! När det är mörkt fäster jag en röd lysande cykellampa på ryggen så syns hon jättebra ifall det kommer nån bil! Hon är alltid lös.
Och så har hon ett fintäcke (som hon aldrig använt) i svart med leopardmönstrad krage och guldspänne över ryggen.
Och ett tjockt hemmasytt (dunjacka).
Plus att det ligger material och mönster och väntar på att bli ett tjockt gott fleecefodrat täcke.

Har man ingen päls så måste man ha kläder,
men därifrån till att "klä" ut dem tycker jag inte man ska.
Sen kan det vara kul att ha något skoj.
Våran lille nakenkines med Spider-man tröja;
tunnelmys.jpg
[/IMG]
(Syr egna kläder till honom, och brukar då sy på adidas, nike och andra märken.)

Har du några bra mönster på kläder?
Skulle vilja sy lite till min frusna vovva.
Men hon sliter ganska bra på grejerna för hon skrapar sig mot tegelväggen i trappan.
Så det blir lite för dyrt att köpa nya kläder.

jag har ett fodrat vattenavvisande täcke som var tänkt att ha på hunden som pausar på träning (billös), men jag har upptäckt hur underbart det är när hundarna inte blir blöta när det regnar så jag ska skaffa ett till. hundarna tycker dock inte att det är en superhit, och de behöver egentligen inga täcken, men är matte lat så är hon.

äntligen nån som tycker om kläder till hundar.:D
när jag skaffar en chihuahua ska den såklart ha kläder:D
haha

men kläder är bra på massa sätt: odm slipper frysa, bli blöta å så är dom såå snygga.
glee: t-shirten va ju jättesnygg;)

Liknande trådar

Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 630
Senast: fejt
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 334
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Usch jag skäms nästan. I denna värld där jag försöker tänka hållbart & visst jag syr själv, köper begagnat osv men har ändå lite ångest...
2
Svar
38
· Visningar
2 581
Senast: Idahoe
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 014
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka