Kläder som passar överviktig?

MissFideli

Trådstartare
Jag har tyvärr gått upp ca 25 kg på 2 år och klarar inte psykiskt att börja gå ner än. Men vad 17 har man på sig när man ser ut som den högra (förstås) i kroppsformen?
_60587214_women-thinkstock.jpg

Jag tycker det är jättesvårt att hitta kläder eftersom jag bara är 160 cm kort. Jag skäms så otroligt över mig själv så tankeverksamheten stannar upp när det gäller kläder och jag blir totalt nollställd.
Hjälp!!
 
jag har typ likadan kropp som dig och är exakt lika lång. Jag tänker precis tvärtom..att det är extra viktigt att få känna sig fin! Det är du värd!
Jag handlar tex på ellos, bonprix.
Jag har oftast klänning med tights under på jobbet. Då är man välklädd men ändå mjukiskläder! Om du vill kan jag ge några exempel.
I mitt fall mår jag bra av fina kläder och att känna sig fin tex klippa sig och färga håret ibland. Det kan verka ytligt men jag tror det kan ge kraft att förändra andra saker.
 
Asos har ju också mycket fint i deras curve-sortiment till helt okej priser också. Zizzi är också ett märke som jag upplever har mycket fint. Cellbes har också stora storlekar. Jag tycker om att använda mycket färg, för jag trivs i färg. Kan ha vanliga "tråkiga" jeans med en färgglad topp t.ex. Har också en klänning jag älskar som är ormmönstrad med orange som den dominerande färgen.

Jag drar storlek 50-56 (beroende på modell och märke). :)
 
Vilken storlek drar du och vad för kläder brukar du gilla? Någon speciell färg?
Jag ser ingen anledning alls till varför du ska skämmas över din kropp.
Livet har olika faser och jag liksom du har gått upp mycket i vikt av olika anledningar.
Försök att trivas som du är så går du ned i vikt sen när det är rätt läge för det.
Du kommer liksom alltid att vara världens vackraste MissFideli oavsett form.
Dessutom vem har rätten att bestämma att idealet ska vara smal och att det är finast?
Jag tycker att idealet ska vara frisk och må bra!
 
Vilken storlek drar du och vad för kläder brukar du gilla? Någon speciell färg?
Jag ser ingen anledning alls till varför du ska skämmas över din kropp.
Livet har olika faser och jag liksom du har gått upp mycket i vikt av olika anledningar.
Försök att trivas som du är så går du ned i vikt sen när det är rätt läge för det.
Du kommer liksom alltid att vara världens vackraste MissFideli oavsett form.
Dessutom vem har rätten att bestämma att idealet ska vara smal och att det är finast?
Jag tycker att idealet ska vara frisk och må bra!

Tack :love: :bow:
Så bra tänkt, jag lyckas inte få in det tänket när det gäller mig bara. Men jag vill försöka känna mig okej även nu och därav denna tråd. Jag vet inte vilken storlek, på byxor kanske 46-48 och på toppar och annat 42-44 kanske? Jag har inte provat kläder på länge, så jag vet inte.
Jag är ganska allätare när det gäller kläder.
 
Tack :love: :bow:
Så bra tänkt, jag lyckas inte få in det tänket när det gäller mig bara. Men jag vill försöka känna mig okej även nu och därav denna tråd. Jag vet inte vilken storlek, på byxor kanske 46-48 och på toppar och annat 42-44 kanske? Jag har inte provat kläder på länge, så jag vet inte.
Jag är ganska allätare när det gäller kläder.

De storlekarna skulle jag tro är rätt normala idag.. om man kan säga att ngt är normalt.. eller i alla fall att rätt många klädkedjor har kläder i de storlekarna.
 
Tack :love: :bow:
Så bra tänkt, jag lyckas inte få in det tänket när det gäller mig bara. Men jag vill försöka känna mig okej även nu och därav denna tråd. Jag vet inte vilken storlek, på byxor kanske 46-48 och på toppar och annat 42-44 kanske? Jag har inte provat kläder på länge, så jag vet inte.
Jag är ganska allätare när det gäller kläder.

Då får du väl ändra taktik så att du får in ett sånt tänk då ;)
Ska se om jag kan tänkas hitta något fint.
Men generellt tycker jag att Zizzi har väldigt bra passform på sina kläder för oss runda.
Många andra märken med kläder för större är bara stora oformliga tält som är så himla osmickrande.
 
Jag gillar toppar/tunikor som har lite skärning precis under bysten. Ogillar sånt som sitter åt runt magen.

Jag gillar Ellos och BonPrix. bra storlekar och fina kläder.
 
Tack :love: :bow:
Så bra tänkt, jag lyckas inte få in det tänket när det gäller mig bara. Men jag vill försöka känna mig okej även nu och därav denna tråd. Jag vet inte vilken storlek, på byxor kanske 46-48 och på toppar och annat 42-44 kanske? Jag har inte provat kläder på länge, så jag vet inte.
Jag är ganska allätare när det gäller kläder.

Ok. några färger du gillar? Gillar du när det är tajtare eller lösare? Ngn speciell kroppsdel som du vill framhäva?

Så brukar jag börja fråga mina vänner när de ber mig om hjälp med kläder.
 
Jag är ganska blek i huden och mellanblond/rödlätt i håret. Så nått som passar det. Jag vill helst ha saker som inte framhäver magen och kanske inte valkarna på ryggen heller. Samtidigt så vill jag ju känna mig fin, så jag kanske kan frångå det lite. Kanske. Kurvorna gör att det mesta som sitter åt lite åker upp i midjan, det tycker jag är jobbigt.
 
Jag har nog ungefär liknande kroppsform som du men är en dryg decimeter längre. Men kroppsformen är inte allt, man måste fundera över hur man ser ut för övrigt också. Vad vill man framhäva? Vad ska bli mindre framträdande? Det är faktiskt inte en dum idé att kolla några avsnitt av Trinny & Susannah. Även om den klädstil som visas i programmen känns lite främmande i Sverige (tycker i alla fall jag) är de väldigt duktiga på det här med att framhäva fördelar.

Några av mina mina "regler" som jag går efter när jag klär mig är:

- Plagg med stabilitet. Sladdriga tyger gör att hela jag ser sladdrig ut och det räcker så bra som det är;). En snygg kavaj formar till hela överkroppen. I mitt fall vill jag helst att slagen ska sluta nedanför bysten för att lyfta fram den eftersom jag dels ser smalare ut då, dels har snygg byst (tycker jag själv då:rofl:) så den kan gott få ta lite av blickfånget. Sedan ska kavajen helst vara av utpräglad dammodell så att den understryker att en midja faktiskt finns.

- Bra BH - av samma anledning som ovanstående.

- Aldrig höghalsat. Jag har för kort hals, det krävs en urringning för att göra halsen längre. En v-ringning lurar ögat. Jag tycker bäst om omlottringningar.

- Brutna linjer. Om man är slank kan man med fördel ha kläder som följer kroppen, typ fodralartad längre klänning i mjukt tyg. Har man lite för mycket är det bättre att bryta av så att blicken måste flytta sig. Den här förklaringen är inte helt hundra men förhoppningsvis förståelig. Av denna anledning föredrar jag kortare kjolar om de är raka, alternativt klockade kjolar så att man inte förvandlas till en kubik (eller rektangel).

- Lite klack på skorna - gör ofta att man ser lite smalare ut.

Om färger så är det svårt utan att se personen. Lila i mörkare nyans och med blå ton är ofta väldigt snyggt på rödhåriga.
 
Jag köpte denna klänningen här om dagen, egentligen är halsringningen lite hög men iom det lilla V:et så fungerar den ändå utan att jag ser ut som en huvudfoting.
http://www.flashwoman.se/klanningar-tunikor/linne-klanning-wide-1

Jag gillar plagg som framhäver lite midja och urringning utan att för den skullen visa hela tuttarna eller att det sitter tight i midjan.
Klänningar/överdelar med omlottskärning är ofta fördelaktigt för oss tycker jag.
Bra underkläder gör också underverk :D

Några modeller jag gillar

http://www.ellos.se/ellos-casual/sk...rcnt=100&Ns=RankValue2|1&Nao=70&selArt=361419

http://www.ellos.se/ellos-casual/ca...Nao=81&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&selArt=151451

http://www.ellos.se/ellos-fresh-spi...Nao=17&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&selArt=151605

http://www.ellos.se/redoute-creatio...&Nao=4&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&selArt=356499

Såna här gillar jag inte, man ser ut som en valross
http://www.ellos.se/taillissime/kla...&Nao=0&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&selArt=365935
 
Nu har jag tittat lite på kläder. Och jag fastnar på att modellerna förvisso är lite rundare än andra modeller, men fortfarande har dom ingen mage?
 
Nu är jag iofs något lättare, men har samma längd +1 cm och klänningar i det här stuket tycker jag passar de flesta kroppstyper faktiskt. Skärningen är smickrande för nästan alla och vill man dölja lite överskottshull över mage/höfter/rumpa så är de rätt perfekta.

140510-klaumlnning_zps5ea900a5.jpg
 
Jag hittade faktiskt bild på min absoluta favoritklänning:love: på nätet. I stort sett alla klänningar jag har som verkligen passar mig bra är i princip varianter på den här modellen. Några har t ex lite mer vidd i kjolen.

Jag har storlek 46, vilket inte modellen på bilden har och på mig slutar den nog strax nedanför knäet (vilket jag tycker är en fördel). Men modellen sitter som en smäck och är väldigt smickrande, speciellt när jag använder mina utslätande överdragstrosor (från Lindex).

lauren-by-ralph-lauren-eggplant-floral-jersey-sheath-dress-product-2-3176705-871985089_large_flex.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Skulle gärna vilja ha lite hjälp om vilken storlek på häst som skulle passa mig bäst . Jag är en tjej på 25 år som till våren tänkte...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 948
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 640
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp