Kläder att tävla i när det är kallt ute?

S

Sasse_

Finns massor av trådar och bilder på ursnygga tävlingskläder... Men man kan ju inte gärna ha skorta/blus om det är minusgrader. Vad har ni på er på de tidiga vår/vinter (alt. höst) tävlingarna?

Är det ok att rida i vinterjacka/klubbjacka el. vad har ni för tips?

Sv: Kläder att tävla i när det är kallt ute?

Nepp, det är bara att lida pin!:D

Huuaaa... Det kan ju vara rätt kallt här uppe i slutet av mars!!! :eek:(Trodde det var ok med klubbjacka jag, står väl i wras reglemente nått om kläder efter väder behov, om jag inte minns fel, eller?) :confused:

Man får prata med domaren på plats och se vad den tycker är rimligt.
Vet att folk fått tävla i regnrock på utetävlingar när det regnat. Det är ju rätt korkat att begära att folk ska riskera att bli sjuka.
Som sagt en vettig domare brukar tillåta att man har en snyggare varm jacka eller tröja av passande snitt om det är kallt.
Fråga före tävlingen vad som är acceptabelt att ha på sig i kallare väder.

investera i underställ i ull:angel:

*Brrr* Trodde inte det var så allvarligt hårt med klädseln på D-tävling... Men oki... Får väl ta varma kläder under skortan och sen hoppas på att man får behålla jackan på då :crazy:

Om understället har polokrage och sticker upp under skortan, gör det något? (Kan ju se lite påbylsat ut och kanske inte så snyggt, men det måste väl va ok ändå??) :angel:

Om man ser ut som ett UFO i skjorta oavsett årstid?
Dessutom har jag inte hittat en enda som passar, antingen blir de gigantiska i midjan eller minimala runt armarna, eller för mycket tyg vid brösten, eller något annat.
Tycker inte om klädkoder :p

De D-tävlingar jag varit på har inte varit hårda angående klädsel.
I regelboken står det tom. att man får ha kläder efter väder, inte ordagrant kanske men de menar så i alla fall. OM nu inte detta är ändrat för jag har inte den senaste regelboken.

Givetvis ska det ju fortfarande se snyggt och gärna enhetligt ut.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 983
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 938
Senast: hundtant
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 741
Senast: Calmiche
·
Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka