Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tjena Ida.. om det inte skulle funka me det ni håller på med nu så pröva med lite babyolja. travhästar blir ju spolade väldigt mycket och detta gör i sin tur att de lätt kan torka ut huden och därför börja irretera och klia. tror de kostar runt 30 kronor kan ju vara värt att prova. lotta
Hej!
Jag har läst någonstans att svansklåda beror på en obalans i kroppen. Titta i "Hästhälsa med helhetssyn" jag tror det var där jag såg det. Jag tror dock att det var att kroppen har för mycket slaggprodukter så att de måste komma ut någonstans och då tränger ut vid svansroten. Du kan ju alltid testa att ge bikarbonat 1 msk i fem dagar. Bikarbonatet är bra om kroppen är för sur dvs. ph-balansen är störd. Detta har jag gett min svanskliar-häst, och har nu inte uppmärksammat svanskliandet på länge, så hoppas det kan hjälpa din!
Lycka till Mvh Liebling
Hej!
Jag har läst någonstans att svansklåda beror på en obalans i kroppen. Titta i "Hästhälsa med helhetssyn" jag tror det var där jag såg det. Jag tror dock att det var att kroppen har för mycket slaggprodukter så att de måste komma ut någonstans och då tränger ut vid svansroten. Du kan ju alltid testa att ge bikarbonat 1 msk i fem dagar. Bikarbonatet är bra om kroppen är för sur dvs. ph-balansen är störd. Detta har jag gett min svanskliar-häst, och har nu inte uppmärksammat svanskliandet på länge, så hoppas det kan hjälpa din!
Lycka till Mvh Liebling
Dom avmaskades nyligen, och medel mot loppor och löss är redan testat och det funkade inte
Vad ärd et för sorts salva?