D

Dragonfruit_

Min ena ponny har sen ett par månader tillbaks kliat sig ganska mycket på och runt sidan av magen. I början hade han lite skållor men dom försvann efter att han blev klippt, men kliandet fortsatte. Jag har tvättat med hexosilschampo och virkon sen så har jag smörjt in med aloevera salva, helosan och nylanders hästkräm för att testa mig lite fram ifall nåt skulle kunna hjälpa. Kliandet har nu minskat ner, men det vill inte ge sig helt.

Nån som har nån aning om vad det kan vara? Obalans i tarmfloram? Har det nåt med den fuktiga höst och vinter vi har haft?

Liknande trådar

Hästvård Lägger in tråden åt en kompis då det är hennes häst det handlar om. Hästen i fråga är en PRE född 2005, importerad från Spanien i...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: Hoobes
·
Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 455
Senast: Boj
·
Hästvård Hjälp! Vet inte riktigt vad min häst drabbats av. Det kan vara början på eksem. Hästen har hälften svart hälften vit man. Den halva...
Svar
19
· Visningar
1 460
Senast: bigganl
·
I
Hästvård Min kompis häst har fått nån typ av klåda på halsen. Hästen kliar bort päls och man och nu börjar jag verkligen bli orolig. Hon har...
Svar
10
· Visningar
2 450
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp