Problematisk

Trådstartare
Nu känner jag mig extremt pinsam som gör en tråd om det här :o
Men det är såhär att jag har drabbats av klåda/sveda i underlivet. Jag vet att det händer de flesta någon gång och att det är normalt osv, men har ändå svårt att prata om det med någon "på riktigt", vilket är varför jag frågar här.
Det har kommit nu de senaste dagarna. Misstänker själv att det orsakats av värmen i kombination med att jag gått i stort sett hela dagarna i ridbyxor = tight om underlivet vilket jag förstått kan vara en bidragande orsak?
Hursomhelst. Vad kan det vara, och UTAN att gå till vårdcentralen, vad kan jag göra?
Blir det inte bättre på egen hand måste jag väl gå dit till slut, men jag vill VERKLIGEN slippa :o Nåt måste jag väl kunna prova på egen hand?

Och om någon tänker föreslå det så nej, det är ingen risk för könssjukdom.

Men det är såhär att jag har drabbats av klåda/sveda i underlivet. Jag vet att det händer de flesta någon gång och att det är normalt osv, men har ändå svårt att prata om det med någon "på riktigt", vilket är varför jag frågar här.
Det har kommit nu de senaste dagarna. Misstänker själv att det orsakats av värmen i kombination med att jag gått i stort sett hela dagarna i ridbyxor = tight om underlivet vilket jag förstått kan vara en bidragande orsak?
Hursomhelst. Vad kan det vara, och UTAN att gå till vårdcentralen, vad kan jag göra?
Blir det inte bättre på egen hand måste jag väl gå dit till slut, men jag vill VERKLIGEN slippa :o Nåt måste jag väl kunna prova på egen hand?

Med allra största sannolikhet är det svamp. Har du även gryniga vita flytningar? Det finns tablett du tar oralt receptfritt på apoteket.

Testa kry eller liknande och be att få diflucan utskrivet. Är en tablett man sväljer, enda som funkar tycker jag. Cortimyk kan funka med, är en salva mot (fot)svamp som man kan använda även vid underlivssvamp.

Är svampsalvan receptbelagd även den?
Nej det är den inte :)

Använde den nyligen själv, fick svamp efter min operation i april då jag fick äta antibiotika i förebyggande syfte. Tog diflucan som tyvärr inte hjälpte denna gång. Min kirurg erbjöd sig skriva ut mer men jag testade cortimyk och det försvann helt på några dagar. Annars har jag alltid använt diflucan och det har funkat super, men inte denna gång.

Kan också "bara" vara en obalans i bakteriefloran/ph värdet. Apoteket har mjölksyretabletter/gele receptfritt man för upp på kvällen vid läggdags några kvällar i rad för att återställa balansen/ph värdet. Lactal heter en av sorterna man kan pröva.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 080
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 345
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 539
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama