Aslan
Trådstartare
Jag har märkt att hästen jag rider kliar sig en del i svansen. Inte så att det blir några sår eller liknande, utan svansroten ser mer ut som en ruskigt välanvänd rotborste, och så är den över lag rätt så tunn. Hon kliar sig inte maniskt eller intensivt och när jag tog upp detta med ägaren så tyckte inte hon att det var något större problem då hästen inte lider av det. Och visst, jag kan väl inte heller tycka att hästen lider av det men samtidigt är det inte en allt för fager syn hennes svans...
Den åtgärd som ägaren har gjort är ett träckprov som inte hade visa nått.
Jag funderar på i vilken ände man börjar reda i sånt här? Pröva sig fram med olika eksem medel? Andra alternativ som främjar huden och tagel? Be en veterinär kolla på det? Finns det någon annan kunnig person än en veterinär som kan analysera och se vad det kan vara?
Den åtgärd som ägaren har gjort är ett träckprov som inte hade visa nått.
Jag funderar på i vilken ände man börjar reda i sånt här? Pröva sig fram med olika eksem medel? Andra alternativ som främjar huden och tagel? Be en veterinär kolla på det? Finns det någon annan kunnig person än en veterinär som kan analysera och se vad det kan vara?