Klåda värst nattetid, tips?

et_flickan

Trådstartare
Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också.

Har kontaktat vården och har tid nästa torsdag. Det var den snabbaste tiden jag kunde få. Har sovit runt sex timmar nu på tre dagar. Är helt slut och desperat.
Kortison hjälper för stunden men sen börjar det klia igen. Sover dåligt sen innan pga bebis som vill amma halva nätterna så klådan gör inte saken bättre. Någon som sitter på nån mirakelkur för klåda? Vet inte hur jag ska överleva fram till torsdag.
 
Testat allergitabletter?
Innan jag fick dialys och sen transplantation fick jag som många njurpatienter klåda. Desloratadin hjälpte faktiskt lite.
 
Smörjer även inte med miniderm morgon och kväll samt någon gång under dagen. Det lindrar också för stunden. Tänkte testa att ta ett bad ikväll med olja i. Snart testar jag ett bad med bröstmjölk också. Har ett lager i frysen :angel: desperat som sagt!
 
Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också.

Har kontaktat vården och har tid nästa torsdag. Det var den snabbaste tiden jag kunde få. Har sovit runt sex timmar nu på tre dagar. Är helt slut och desperat.
Kortison hjälper för stunden men sen börjar det klia igen. Sover dåligt sen innan pga bebis som vill amma halva nätterna så klådan gör inte saken bättre. Någon som sitter på nån mirakelkur för klåda? Vet inte hur jag ska överleva fram till torsdag.
Salubrin är det enda som fungerat för mig där alla andra receptbelagda läkemedel gått bet.
 
Skabb kliar främst nattetid, kan det vara det?
En sjuksköterska tittade och tyckte inte att det stämde in med symptomen. Jag hittar inga skabbgångar heller. Har letat.

Det kliar hela dagarna egentligen. Men har mest tid att känna efter nattetid. Har inga direkta utslag heller, blir efter jag har kliat ett tag.
 
Det ska jag kolla efter på apoteket sen
Det brukar finnas på vanliga mataffärer också. Används mot klåda vid t ex. insektsbett.
På mina eksem/öppna sår brände det först som bara den, men sedan flrsvann klådan och eksemet (stressutlöst) som jag haft i över tio år och kliade upp på nätterna läkte ut som genom ett mirakel.
Jag fattar bara inte att det tog så lång tid för mig att komma på att ens prova, jag hade det alltid hemma.
Jag håller tummarna för att det ska fungera för dig också.
 
Nu låter det som om ditt är värre, men när jag fick utslag av våra nya kläder på jobbet (fick allergitvätt på dem sen) kliade det på nätterna. Jag använde aloe vera-salva, det hjälpte för mig.
 
Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också.

Har kontaktat vården och har tid nästa torsdag. Det var den snabbaste tiden jag kunde få. Har sovit runt sex timmar nu på tre dagar. Är helt slut och desperat.
Kortison hjälper för stunden men sen börjar det klia igen. Sover dåligt sen innan pga bebis som vill amma halva nätterna så klådan gör inte saken bättre. Någon som sitter på nån mirakelkur för klåda? Vet inte hur jag ska överleva fram till torsdag.
Jag har bara ett halvdåligt förslag. Jag bytte tvättmedel, till ett helt parfymfritt, Neutral eller Via allergi ngt och blev av med klåda nattetid på barnet, alla parfymfria inte riktigt lika bra dock, men har inte helt utrett vilket som är vilket.
 
Jag har flera gånger haft besvärande klåda i samband med urtikaria och angioödem r/t läkemedelsöverkänslighet.

Det som har hjälpt har varit äldre generationens antihistaminer typ Tavegyl (som också hjälper till lite med sömnen) och systemisk kortikosteroid ex. Prednisolon. Inte säkert att det är aktuellt för dina besvär dock.

Aloe vera-gel och kylbalsam som får stå i kylen och appliceras kall hjälper lite. Jag hade också hinkar med isvatten som jag doppade händer och fötter i under natten och kylklampar på armar och ben.
 
Glömde nämna att det kan hjälpa att inte helkroppsduscha så ofta och mestadels bara tvätta av där man måste med tvättlappar.
Decubals duscholja och Eucerin AtoControl Bodylotion funkade bra på min kliande hud.

Ingen parfym i dusch- eller hudvårdsprodukter, ingen parfym i tvättmedel etc.
 
Vi har haft neutrals tvättmedel i flera år eftersom äldsta barnet är känslig och även jag.

Tänkte prova byta sängkläder till nytvättade innan jag går och lägger mig. Det kommer säkert inte göra någon skillnad men skadar ju inte att testa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ännu en klådtråd idag, men ej om underliv. Jag har senaste 2-3 veckorna haft klåda på kroppen. Överallt utom i ansikte, hårbotten...
Svar
17
· Visningar
1 757
Senast: Retina
·
Hundhälsa En av hundarna har i hela sitt liv haft stora problem med klåda. En period innan han kom till mig har han helt kal på hela kroppen och...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Dino
·
Kropp & Själ Har knappt sovit de senaste två nätterna pga enorma nässelutslag över stora delar av kroppen som kliar såååå jädra mycket!:wtf...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: zarmino
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 479
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp