Klåda pga klister

Jamtland

Trådstartare
Jag skulle verkligen vilja testa morfinplåster igen mot min fibrovärk, men jag tålde o inte klistret/limmet på dem när jag försökte senast utan det blev för "kvavt" och instängt under plåstret och jag kliade mig i sömnen så plåstren lossnade för tidigt.

Jag tål inte myggbett särskilt bra men de kvällar jag blivit mycket biten brukar jag ta en allergitablett och då försvinner klådan.

Så då är min fundering, Kan man äta allergitabletter mot klådan jag får av plåstren? Vad tror ni?
 
Det kan man säkert men för min del hjälpte inte allergitabletter mot det alls. Jag fick höra att man kunde vädra plåstren så att det värsta klistret skulle försvinna och sedan fästa med snällare sårtejp men det hjälpte inte för mig heller.
 
Det kan man säkert men för min del hjälpte inte allergitabletter mot det alls. Jag fick höra att man kunde vädra plåstren så att det värsta klistret skulle försvinna och sedan fästa med snällare sårtejp men det hjälpte inte för mig heller.
Meeeen, jag ville ju vara ha positiva svar ju... 😜
 
Jag skulle verkligen vilja testa morfinplåster igen mot min fibrovärk, men jag tålde o inte klistret/limmet på dem när jag försökte senast utan det blev för "kvavt" och instängt under plåstret och jag kliade mig i sömnen så plåstren lossnade för tidigt.

Jag tål inte myggbett särskilt bra men de kvällar jag blivit mycket biten brukar jag ta en allergitablett och då försvinner klådan.

Så då är min fundering, Kan man äta allergitabletter mot klådan jag får av plåstren? Vad tror ni?

Finns ju någon spray man kan spraya på huden som en skyddsbarriär innan man sätter på plåster. Testat det? Frågan då blir ju dock om du får samma effekt av plåstret. Vi använde sprayen till min fd brukare på ett envist liggsår som krävde mycket omvårdnad, förband och plåsterbyte. Tillslut så började huden protestera, men vi behövde ju plåster på såret. Sprayen hjälpte mycket!
 
Nu har jag inte provat dessa plåster, men jag körde P-plåster ett par år. Jag reagerar på plåster normalt, men det funkade om jag satte dem på låren. På armen eller magen funkade inte. Fick lite märken av dem, men de kliade sällan.
 
Vi har som någon nämde försökt få bort det mesta klistret, och fäst med tunna filmer istället.
Jag fick Norspan utskrivet, men eftersom jag svettas galet mycket så gled det av hela tiden :crazy: så jag gav upp och återgick till tabletter!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp