Sv: Klåda av sommarbad - han som älskar att bada!!!
Ja jag menade dig
Men det skadar ju inte att kolla om det är nåt i vattnet som irriterar, jag tror inte ni får helt rent sjövatten utan vattnet filteras ju på något sätt. Bara en tanke jag har.
Ivösjön indikerar låg pHhalt eftersom vattnet är helt klart.
Frågan om det kan störa huden (likt saltvatten om man inte sköljt ur ordentligt) om huden blivit fuktig länge.
Ni kanske får byta badsjö? Är det näringsrikt vatten så är pH-värdet troligen ganska neutralt och snällare mot huden.
Menar du mig?
Han badar i 2 sjöar, vi bor mitt emellan dem! Bägge är rena och fina, men den ena (Levrasjön) är ärggrön! Vet inte om det är nån slags alg eller om det är mineraler i vattnet, men ser man sjön från vägen (eller från ovan!) är den alldeles grön. Simmar man i den ser man inte botten, det är rätt underbart, bara alldeles grönt! Låter läskigt men är härligt och jättefint! Och alla husen här har bevattning från den sjön, så jag vet att vattnet är rent och bra. Men, det kan ju vara nåt som han reagerar på.
Den andra sjön, som han badar mest i (Ivösjön) är kristallklar och ren.
Ja jag menade dig
Men det skadar ju inte att kolla om det är nåt i vattnet som irriterar, jag tror inte ni får helt rent sjövatten utan vattnet filteras ju på något sätt. Bara en tanke jag har.
Ivösjön indikerar låg pHhalt eftersom vattnet är helt klart.
Frågan om det kan störa huden (likt saltvatten om man inte sköljt ur ordentligt) om huden blivit fuktig länge.
Ni kanske får byta badsjö? Är det näringsrikt vatten så är pH-värdet troligen ganska neutralt och snällare mot huden.