Klåda av deodorant

Magiana

Trådstartare
Jag har i många år använt deodoranten från Dove och det har funkat bra men så tänkte jag att jag ville byta för Dove djurtestar har jag för mig. Tyvärr har jag en fruktansvärd dålig koll på olika märken så jag valde ett udda märke som jag inte hört talas om. LdB hette den, men ganska snart efter att jag börjat använda den fick jag klåda i armhålorna. Inte så där galet mycket men tillräckligt för att jag skulle klia mig där ibland. Så jag bytte igen och den här gången blev det Barnängens (troligen djurtestad den också) och jag får klåda av den också, möjligen lite mindre men ändå.

Jag kan inte komma på någon annan anledning än deodoranterna till varför jag får klåda i armhålorna.

Är det någon som har koll på vilka märken som inte är djurtestade och som inte ger klåda? De bör helst också vara lätta att få tag i så man slipper leta efter specialaffärer och ägna tid åt att handla just där i den speciella butiken.
 
Sv: Klåda av deodorant

Vilka man får klåda av är ju helt individuellt så du får prova dig fram. Jag kan t.ex. inte använda några av doves produkter för det kliar vansinnigt direkt det kommer på huden.
(Ldb är förresten inget udda märke utan ett ganska stort märke som har funnits i minst 25 år, förmodligen längre ;))
 
Sv: Klåda av deodorant

Rosenseriens deo är inte djurtestad och jag känner ingen som får klåda av den. Jag sålde deras produkter för många år sedan och nästan alla i min umgängeskrets håller sig fortfarande till just deras deo.
 
Sv: Klåda av deodorant

Var köper man den? Skicka PM. (För man får väl inte skriva sånt här?)
 
Sv: Klåda av deodorant

Hälsokost. Rosenseriens är dessutom aluminiumfri.

Jag (som inte vill ha deo med aluminium i) köper Urtekrams deo. Den är inte super om man har problem med luktande armsvett, men jag trivs bra med den. Kostar runt 40 spänn och finns på Ica.
 
Sv: Klåda av deodorant

Det finns väl inget konstaterat, men det är flera som menar att det finns samband mellan tex bröstcancer och deodorant. Själv är jag väldig noga öht med tvål, tvättmedel osv så det hade varit jättekonstigt att ha deo med aluminium.
 
Sv: Klåda av deodorant

Hm blir jag lite :eek: Min har aluminium i sig, men jag vet att jag får klåda av Niveas deodorant och då fått för mig att det har med att det är rollonen att göra (vilket det mest troligast inte har). Får nog snoka lite på apoteket idag sen när dom öppnat. Ska i vilket fall ditt oavsett idag.
 
Sv: Klåda av deodorant

Det finns väldigt få deo utan aluminium. Rosenserien har, urtekram har och sen vet jag att Alma Of Sweden har en. Jag har kollat både apoteket och bodyshop som i vanliga fall har div milda produkter, men då har de inte haft någon.
 
Sv: Klåda av deodorant

Aarrrrrr, bara jag som inbillar mig att jag får klåda av rollonerna. Kan bero på att jag inte är förtjust i rollondeodoranter :D

Ena apoteket hade faktiskt stick men jag glömde bort att kolla om det var aluminium i den :doo:

Var lite upptagen med att förbanna det faktum att man köper tampongerna på ena apoteket för dom är dom enda som har dom små i storpack, tandkräm på en annan för dom har dom stora förpackningarna och tag 3 betala för 2 å andra stället har dom mindre men då blir dom 5 kr dyrare totalt för mindre mängd å så vidare. Tycker apotekena är trevligare å finare nu sen dom blev kedjor men ibland är det även något av ett irritationsmoment också. Tur att dom iaf ligger på stan båda två :D
 
Sv: Klåda av deodorant

Barn*ngelns deo med lila kork. Jag är otroligt känslig & får klåda om det är för parfymerat.
 
Sv: Klåda av deodorant

Det är nog bara att prova sig fram, och är det viktigt att den inte är djurtestat så får du ju börja på den listan. :)

Jag fick för några år sedan plötsligt klåda av Niveas rollon som jag fram till dess använd i många år.
Fick olika tips på apotek och på hälsocentralen vad det kunde vara, men ingen konkret hjälp. :(
Jag skulle smörja med kortison tills klådan försvann, testa alkoholfritt, testa alufritt osv.

Inget av det hjälpte, inte förrän jag efter ett par månaders experimenterande och svettluktande (gick helt utan deo i perioder för att det skulle läka...:wtf:) på helt eget bevåg köpte receptfri salva mot svamp.
DÅ försvann klådan och utslagen, och jag köpte valfri Palmolive-rollon på ICA (tordes inte testa Nivea igen iaf) för att testa.
Inga problem, trots att den innehåller aluminium.

Nu har jag använt exakt samma i flera år och törs knappt testa en annan doft på den. :D
 
Sv: Klåda av deodorant

Jag måste använda deo i skrevet när det är varmt annars får jag stora problem och det kliar och luktar illa .Kan knappast gå så ont gör det !
 
Sv: Klåda av deodorant

Jag måste använda deo i skrevet när det är varmt annars får jag stora problem och det kliar och luktar illa .Kan knappast gå så ont gör det !

Har du provat att använda sorbact eller kompresser?

******

Har hört att man kan använda citronsaft som deo, ska prova själv snart. Annars använder jag apolivas deo (ej djurtestad/animaliska ingredienser) men innehåller parabener...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp