Klä ut en ko....

N

nepita

Tidningen tänker göra ett reportage om min ko Lisa på julafton, som dragplåster för tidningsförsäljning. Tanken är att berätta om Lisas hela liv, händelser och roliga historier, sen visa gamla bilder och göra nya julkort som ska skickas denna julen. Brukar nämligen göra något roligt med henne till julkort varje år.
Tanken är att klä ut henne roligt och julrelaterat, men hur och vad. En proffsfotograf ska komma på måndag och fotografera henne med skärmar och hela historian.....
Har någon några tips, allt är välkommet, hon är svart vit och jag har lekt lite med tanken om att använda röd karamelfärg, men ......

Sv: Klä ut en ko....

Vad är det för ras? SLB?

Ta inte karamellfärg, det kommer se ut som blod :eek:
Renhorn är väl en kul idé, eller luciakrona och ett rött band om magen/halsen skulle vara jättefint.

Lisa är halv herrford halv mjölkko. Tänkte mer på röd svart ko..ha ha ha.... eller färga hornen röda och klövarna... har lite fantasitorka just nu.
24860122.jpg

24450232.jpg

Är det verkligen ingen med bra fantasi som kan föreslå något.

En röd rosett runt magen tycker jag iaf att du ska ha:D

Julgranskulor i/på hornen, en snygg utställningsgrimma med glitter

Nja rosetten runt magen, tycker jag passar bättre på en gris!
Men täckte försöka fästa en röd luddklump på hennes nos, likt rudolf... undrar vad hon tycker om det. För något år sedan så snurrade jag en ljusslinga runt henne från horn och ner till baken, blå. När jag tände för ljuset så tittade hon konstigt på mig som om hon tänkte - idiot, måste du få mig att se så töntig ut.

När jag läser om röda horn & klövar så går mina tankar direkt till att det bara är en eldgaffel som fattas
437834-rescaledpic-300x286.png

Spraya hornen guldiga och knyt en jättestor röd rosett runt halsen.
Eller guldglitter i hela pälsen så hela hon glittrar.

Hm, visst finns det nog en lite djävul där inne i Lisa, tänker på alla saker hon ätit som hon borde get fan i, saker hon gjort som ställt till det. Den där trädgårdsslangen som blev 2 ½ meter kortare och de där stänkskydden till pappas traktor som böjdes av, då någon ville betäcka hjulet. Tja djävul...

Tomte, eller ren med en tomte på ryggen.
Eller klä in henne i glitter och hon är en snöflinga.

Stora glitterbollar på hornspetsarna, bred röd rosett runt halsen, röd rosett på svansen och glitter runt benen ovanför klövarna :idea: Stilrent och juligt!

Men gud vilken söt och fin ko du har. Och så snäll hon verkar.:love:

Berätta mer om henne! Hur gammal är hon, har du haft henne som kalv osv.

Vill se mer bilder på henne också!

Hm lisa är nu ca 7 år, betäckt för 5 gången. Hon är en underbar ko, halv herford halv mjölkras. Jag har haft henne sedan den dagen hon föddes, efter ett par veckor fick vi reda på att hennes svaghet var för att hon hade akut järnbrist. Hon vägde bara hälften av vad hon skulle när hon föddes, flaskades upp och uppfostrades som en häst. Är riden, körd, hoppas, longerad, haft träns med bett, sadel, ja allt som en häst. HOn går i grimskaft som vilken häst som helst, och är världens underbaraste ko, förutom när hon skrämmer livet av mig med alla de olika sakerna som hon kan få för sig att äta, typ som 2,5 m gummislang. Kolla på Pixbox, under användarnamnet Nepita, så finns det många bilder av henne.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka