kl och knapplån?

Sv: kl och knapplån?

Att du svarar på något annat meddelande till någon annan person än den på det inlägget där du klickat "svara". Detta för att det inte ska råda någon förvirring om vem man skriver till. Många gör så med trådens sista inlägg för att slippa bläddra tillbaka till den man egentligen vill besvara.

/snurpe

men används inte kl och knapplån om man har en fråga till andra inom samma ämne?

Att man "utnyttjar" trådskaparens fråga?

Nej, se Snurpes svar.

Lägger till: alltså knapplån använder man när man vill göra ett allmänt inlägg i debatten, och inte vill svara någon specifik person, och inte heller vill/orkar svara på trådens ursprungsinlägg.

kl och knapplån är samma sak. Om man vill svara något till en specifik person, inte trådskaparen, TS, trycker man på personens "svara på detta" knapp. Då står det i översta högra hörnet vem jag har svarat till, tex nu står det att jag har svarat till dig (annars hade det stått TS namn).

Om du bara har lånat någons "svara på detta knapp" fast du vill svara till alla eller TS, skriver du att du har lånat knappen, kl.

Om du skriver något utanför ämnen kan du skriva off tipic, OT.:)

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Ahha, nu tror jag att jag har fattat vad detta betyder.. Eller använde jag det fel nu? :D

Tex. trådskaparen ( vi kan kalla henne Tyrah) skriver i första inlägget: "jag har hittat bilder på min pojkväns x i hans dator, det är en massa bilder och jag känner mig ledsen för det. Vad ska jag göra?". Sedan följer en massa inlägg som är svarade till Tyrah (hennes användarnamn står i inläggets högra hörn), men sen på sidan 14 är det en användare som troligtvis läst i tråden och känner att hon vill svara men inte orkar gå tillbaka till första inlägget eller leta reda på ett inlägg gjort av Tyrah så hon svarar den som skrev sista inlägget hon läst (vi säger att den användaren heter Coolish), då skriver hon *kl* eller *knapplån* och då kommer det stå Coolish högst upp i inläggets högra hörn. För att Coolish inte ska tro att det är svarat till honom/henne så används alltså *kl* (knapplån).

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
798
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama