Sv: KKS katt
*räcker upp en hand*
Min prins köpte jag från KKS
och de hjälpte mig hjälpa en hel del katter till nya hem/få medicin/kastreras för några år sedan.
Har också en urgo katthona hemma som KKS hjälpte mig ha möjlighet att ta hem, varit helt skygg, livrädd, vild bondkatt, men är idag hur gosig som helst och älskar att bli klappad. Först skulle jag bara vara stödhem tills hennes ungar växt upp och fått nytt hem (KKS ordnade ett jättefint hem åt dem) och sedan skulle honan också säljas, men hon fastnade i hjärtat och blev kvar.
För mig har det fungerat jättebra men jag hade också en kanobra kontaktperson (som dock inte är aktiv längre) men om alla är lika goa kan jag inte svara på.
När jag köpte min hankatt av dem ringde jag upp kontaktpersonen för en katt jag läst om på hemsidan, hon berättade mer, frågade massa saker om mig och vi höll kontakt. Nu återfanns ägarna till den katten, men hon ringde upp senare och frågade om jag istället ville ha denne hankatten. Kontakttjejen kom in och fikade i min lgh och "kollade" när hon lämnade katten, höll kontakt efteråt, funkat jättebra! Man får ju skriva kontrakt på att man aldrig får sälja vidare katten. Jag tror jag betalade 350 kr för min okastrerade huskatt till älskling
pengar som går till hjälp till andra katter.
Nåt annat du tänkte på?