M

Midi

Är det ngn här som har en katt permanent eller stöd från KKS? Hur har det fungerat?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: KKS katt

Kattkommandosyd? Isåfall har vi "köpt" alla "våra" 4 katter därifrån :love: !

*räcker upp en hand*

Min prins köpte jag från KKS :love:

och de hjälpte mig hjälpa en hel del katter till nya hem/få medicin/kastreras för några år sedan.

Har också en urgo katthona hemma som KKS hjälpte mig ha möjlighet att ta hem, varit helt skygg, livrädd, vild bondkatt, men är idag hur gosig som helst och älskar att bli klappad. Först skulle jag bara vara stödhem tills hennes ungar växt upp och fått nytt hem (KKS ordnade ett jättefint hem åt dem) och sedan skulle honan också säljas, men hon fastnade i hjärtat och blev kvar.

För mig har det fungerat jättebra men jag hade också en kanobra kontaktperson (som dock inte är aktiv längre) men om alla är lika goa kan jag inte svara på.

När jag köpte min hankatt av dem ringde jag upp kontaktpersonen för en katt jag läst om på hemsidan, hon berättade mer, frågade massa saker om mig och vi höll kontakt. Nu återfanns ägarna till den katten, men hon ringde upp senare och frågade om jag istället ville ha denne hankatten. Kontakttjejen kom in och fikade i min lgh och "kollade" när hon lämnade katten, höll kontakt efteråt, funkat jättebra! Man får ju skriva kontrakt på att man aldrig får sälja vidare katten. Jag tror jag betalade 350 kr för min okastrerade huskatt till älskling :love: pengar som går till hjälp till andra katter.

Nåt annat du tänkte på?

KattkommandoSyd....haha jag tycker det låter som en insatsgrupp för terrorister :angel:

Men åter till det...Jag har anmält mig som stödhem flera gånger, de ringer upp och säger att de ska ringa när jag bheövs men det sker aldrig. Det verkar lite förvirrat o så....:angel:

Ring en annan kontaktperson!
Vissa verkar ha extremt mycket å göra och hinner knappt höra av sig...

Fint av dig :bow:

KL

jag har inte bra erfarenheter av KKS tyvärr :crazy: men jag tvivlar inte på att du säkert kan få en jättetrevlig kisse! Jag vet att det finns massor av katter som behöver stödhem eftersom en kompis tar in katter ibland

Jag har varit stödhem åt flera katter, och behöll nu den sista katten som jag var stödhem till. Fungerat bra, tycker jag.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
457
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
807
Senast: Mojma
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka