Skogstrollet
Trådstartare
Jag har ett litet problem, kaninen hemma sprutlackerar allt inom en halvmeter från sin bur med kiss... Jag antar att det är revirmarkerande helt enkelt och två kringstrykande nyfikna katter utanför buren hjälper väl inte heller till direkt.
Är kastrering det enda alternativet och hjälper det?
Sen har jag en annan fråga också. Den här kaninen, originellt döpt till Kalle Kanin (inte min, jag passar den över vintern åt ett par släktingar)pluppar och skvätter hejvilt när han är ute på mattorna och rejsar. Hur tränar man effektivast en kanin till att bli rumsren? Vill gärna kunna ha honom springandes lös längre tider i rummet så som han trivs bäst. Han har under sommarhalvåret nu bott utomhus i utebur men är väldigt duktig med att i buren både kissa och pluppa i ett hörn.
Tacksam för tips, råd och kommentarer. Har inte haft kanin sedan jag var liten.
Är kastrering det enda alternativet och hjälper det?
Sen har jag en annan fråga också. Den här kaninen, originellt döpt till Kalle Kanin (inte min, jag passar den över vintern åt ett par släktingar)pluppar och skvätter hejvilt när han är ute på mattorna och rejsar. Hur tränar man effektivast en kanin till att bli rumsren? Vill gärna kunna ha honom springandes lös längre tider i rummet så som han trivs bäst. Han har under sommarhalvåret nu bott utomhus i utebur men är väldigt duktig med att i buren både kissa och pluppa i ett hörn.
Tacksam för tips, råd och kommentarer. Har inte haft kanin sedan jag var liten.