C

corona

Någon av katterna har börjat kissa inne... i sängen, i badkaret...
Enligt min uppfattning trivs katterna bra hemma. De äter bra, leker mycket, är mycket tillsammans med mig och sambon, både för att leka, kela och sova.

De är ca 2,5 år gamla.

* Musse
Kastrerad hankatt

*Meija
Ej kastrerad honkatt. Kastrering på G, endast tidsbokningen kvar :crazy:
Får p-piller en gång i veckan.

Sjka försöka hålla koll, så jag kan komma på vem det är som kissar, så jag kan kolla med vet. så att h*n inte är sjuk.

Min fråga är ändå: kan det vara Meija som kissar, av den anledningen att hon inte är kastrerad??

Sv: Kisserier

Ja, det kan det. Framförallt om hon löper igenom pillren utan att ni märker det. Annars skulle jag nog fundera på urinvägsproblem. Håll koll på dem, är det hanen är ju urinvägbekymmer att misstänka.

Sassy skrev:
Ja, det kan det. Framförallt om hon löper igenom pillren utan att ni märker det. Annars skulle jag nog fundera på urinvägsproblem. Håll koll på dem, är det hanen är ju urinvägbekymmer att misstänka.

Hur menar du? Löper igenom? Vår honkatt får p-piller men hon har börjat kissa inne som en hankatt, dvs markera revir, ser det ut som. Hon står och kissar mot ett ställe nära maten, och i hallen. Väldigt äckligt. Verkar nästan som hon markerar revir mot hunden. Är inne mycket nu då det är en massa snö, vägrar vara ute. Det är då vi har sett det här. Någon som vet vad man kan göra åt det?

Jag var hos vet. och min lilla stumpa hade urinvägsinfektion :(
Dessutom ordinerade han dubbel dos p-piller till henne, då vissa katter (beroende på ras tror jag...) behöver dubbel dos för att det ska ha effekt..

Ska låta henne gå på det i någon månad nu, tills jag är hemma från kurser, resor m.m...sen blir det kastrering.

corona skrev:
Jag var hos vet. och min lilla stumpa hade urinvägsinfektion :(
Dessutom ordinerade han dubbel dos p-piller till henne, då vissa katter (beroende på ras tror jag...) behöver dubbel dos för att det ska ha effekt..

Ska låta henne gå på det i någon månad nu, tills jag är hemma från kurser, resor m.m...sen blir det kastrering.

Oj då. Ja det kanske kan stämma. Hon har varit ganska rantig och gapig trots pillren. Tack.

Det är vanligt att fertila honor markerar revir. Det enda som hjälper är kastrering, ökad dos piller leder till ökad risk för problem, och löper hon igenom pillren är också det en ökad risk. Ge hellre piller med tätare intervall än högre dos vid varje tillfälle, och kastrera så snart som möjligt!

Det visste vi inte, vi trodde nästan kattan blivit sjuk. Fast vi haf tså många katter. Jag skäms.

Tack för ditt svar, ok då blir det kastrering. Har inte haft ungar än, men men...

Liknande trådar

Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Jag har en drygt femårig kastrerad siameshona som senaste två åren levt med en äldre hankastrat, också siames. De två var mycket goda...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 065
Övr. Katt Jag har haft katt i hela mitt liv (snart 30) och det har sällan varit några problem, det har mest flutit på. Därför blev jag nu lite...
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: cili
·
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 269
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama