Kissen har blivit annorlunda..

Etoile

Trådstartare
Jag har en hankatt som är runt 8år..
Han har alltid varit lite "fisförnäm" av sig, och levt ett eget liv, varit utekatt osv. Han har legat högt upp när han ska sova, så att inget "rovdjur" ska komma och ta honom ;) Ja ni vet..
Nu har han helt plötsligt blivit förändrad.. Hela hans personlighet..
Han går knappt ut längre (vi har skaffat en låda till honom), dessutom är det ända han gör att äta, dricka, gå på toa och sova en stund.. Han kissar väldigt mycket och ofta, får mocka flera gånger om dagen.. :crazy:
Dessutom kan han lägga sig mitt på golvet för att sova, inte alls likt honom.. Han ser på något sett "svagare och virrigare" ut än innan :(
Kan det vara så att han börjar bli gammal, även om 8år inte är en ålder för en katt, men han har som sagt levt ett ganska självständigt och därmed tufft liv..

Vad tror ni?

Sv: Kissen har blivit annorlunda..

Annorlunda-svag och sjuk!

Din 8 åriga kisse ær inte frisk. Då jag hør om symptomen så tænker jag på diabetes men det kan ju vara något annat också.
Jag ær sjuksyrra før mænniskor, inte vetrinær!
Eftersom han ær slø, lægger sig var som helst och inte aktar sig så ska du inte låta honom gå ut, i vart fall inte ensam. Vad som helst kan hænda.
Skynda dig till vetrinær, till någon som ær bra på smådjur.
Lycka till!

kräks han och så? det låter som min katt när han blev sjuk, men han kräktes..två dagar senare va han död :cry:

Håller med Skjøldur, det rör sig trolgast om diabetes. Så ta katten till veterinär snarast möjligt och släpp inte ut honom.

Hjälp! Tack för varningarna, ska genast ringa till vet!
Han kräks inte eller så, men han har blivit väldigt smal :(

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 520
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vet att det finns många trådar om detta... Men nu har vi försökt allt, och jag vill bara höra vad ni säger. Jag och min sambo...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: MonteRose
·
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 006
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama