lil-sis

Trådstartare
Misstänker att det kommer att "lämnas" en kissunge i min stuga om några veckor.

Vad kostar en kisse i mat/månad om man köper BRA foder?
Vad kostar försäkringen/år?
Ska de ha sprutor?
Vad kostar det att chipmärka?
Och vad kostar det att sterilisera/kastrera?

Det är alltså en alldeles vanlig bondkatt.

Royal kostar 500:- för 10 kilo,det ska räcka för en vuxen katt i åtta månader enligt förpackningen.För mig räcker den i en månad för sex vuxna katter med fri tillgång.
alltså max: 100:- i månaden i mat.
Agrias försäkring ligger runt ett par -tre hundra om året för full veterinärvård.
Vaccination * 2 ska de ha a´ 250:-
Jag TROR att jag betalade två hundra ...MAX för chippen. :confused:

jag betalar 800:- för honkatter och fyra för hanar vid kastration.
Se´n får du ju köpa sand,klösbräda och lite leksaker också..... :cool:

Jag har lite rabatter då jag oftast kommer in med en hel drös med katter. :smirk:

Räkna med 450:- och neråt för ett chip. Men är det bra färg på katten och den ska springa lös ute, så rekomenderar jag tatuering i örat i samband med kastrering. Det syns bättre.
Med bra färg menar jag om den är någorlunda ljus i örat. Min svarta Fia är svart även på insidan av örat och därför syns tatueringen väldigt dåligt på henne. Men inte ens alla svarta är så mörka som hon är. Så ju ljusare, desto bättre. Då blir det billigare också eftersom katten måste sövas vid ID-märkning i örat.

Lycka till !!

Hur tidigt kan man kastrera?

Jag har en ministuga men vi bor vid stallet så det blir väl i huvudsak en utekatt.

Men visst bör den bo inne första veckan eller något sådant så att den vet i vilken av alla stugor den bor?

Ja, först måste den ju känna att det nya hemmet är "hemma". Sen kan du börja gå ut med katten koppel korta stunder, så att den får bekanta sig med omgivningen under din uppsikt.

Kastrera kan du göra från ca 6 mån ålder.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att...
Svar
15
· Visningar
985
Senast: McFlurry
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?