Kisse som ska komma = massa saker att tänka på?

M

Makimakac

Jaaa, på lördag ska vi åka och hämta en 11- veckors gamla kisse! :banana: Det är en hona, en blandning av en raskatt och en vanlig katt. Den har jag önskat mig i julklapp av min kille! :) Har längtat efter katt länge men inte riktigt vågat pga. katten som jag hade när jag var liten och som bodde hos mina föräldrar var sådan som klöste på tapeter och kunde bitas :crazy: (snacka om dåliga upplevelser). Bor i en lägenhet och vill inte ha den förstörd.:cool:Men, men nu chansar jag och hoppas att lilla katten med oskuldsfulla face förblir snäll!:angel: Jag kommer att lägga bilder på min lilla söta på forumet. I veckan ska jag fixa låda, sand, mat och annat. Eftersom jag bor i Göteborg funderar jag vilken djuraffär som är biligast här och som har bra grejer. Ni kan gärna komma med tips och om det är något speciellt jag borde tänka på. Tackar! :bow:

Sv: Kisse som ska komma = massa saker att tänka på?

Kattungar är oftast väldigt busiga av sig så det är ju nästan givet att något kommer stryka med. Men det brukar ju växa bort. Huvudsaken är att man stimulerar katten tillräckligt så att den inte får en massa överskottsenergi; då förstör den ju givetvis mer.
Oftast mår en kisse bäst med en kattkompis om man är borta på dagarna. De får så stort utbyte av varandra! :love:
Och så kostar det knappt mer att ha 2 katter än en..

Försäkring är ju bra att skaffa om det händer något, veterinärräkningar skjuter gärna i höjden och då är det ju synd att behöva avliva för att man inte har råd..

Är kattungen förresten vaccinerad? Väldigt viktigt är det om hon skulle råka åka på kattpest!

Lycka till med den lilla tjejen! :)

Jag har tänkt kanske ha två katter men efter jag har diskuterat det med min kille har vi bestämt oss att bara ha en till att börja med eftersom det blir tillräcklig omställning att ha en :) Just nu är jag hemma ganska mycket men vi får se hur det blir sen när jag får jobb. Nej, den är inte vaccinerad så länge jag vet. Har bokat tid hos vet. nästa vecka och då ska dom göra en grundlig kontroll. Har beställt klösmöbler från Ellos och jag vill, vill att lördag ska vara idag (då kommer katten) :love:

Id-märkning och kastration, vaccination, avmaskning, försäkring.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Elisha
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 293
Senast: Asko
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 028
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 730
Senast: Tispe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?