Kisse katten är sjuk! :´(

Sv: Kisse katten är sjuk! :´(

Om katten är döende och inte klarar resan så plocka isåfall ut en veterinär, eller be närmsta jägare göra slut på lidandet. Låt inte katten ligga och plågas till döds!

Men "tydligen" och "inte säkert" är inte tillräckligt. En katt som ligger och spinner som den här har ONT.

Jag vill bara korrigera och säga att det inte behöver vara smärta, utan även rädsla (dödsångest?) som gör att de spinner.
Visst kan det vara bra att ta ut veterinär och göra lidandet kortare. Samtidigt så kan jag tycka att djur, liksom människor, kan få självdö också, om det inte handlar om utdraget lidande.

Läste på Senior där Inte_Ung skrivit att avlivning är beställd till i övermorn tror jag det va. katten överlevde natten å har tydligen varit upp å druckit å kissat eller så

Iaf en undersökning, kanske är inte njurarna helt slut utan att det kan leva längre med rätt foder.
Annars är avlivning det allra bästa.

Som jag skrev tidigare tror jag (näst intill helsäkert) att Liten_Ung är Inte_Ung:s dotter!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 399
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 075
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4