Kissar valpar mer på kvällstid?

Y

yogurt76

Dum fråga kanske men som rubriken säger: Kissar de mer på kvällen? Har en 10v valp och jag tycker att det verkar lite så.. Eller är det bara för att jag har mer tid på dagarna att passa som det verkar så? Det är nämligen mest på kvällstid som misslyckande kommer..

Sv: Kissar valpar mer på kvällstid?

Det är nog rätt individuelt tror jag. Min hund tex (4månader) har sen 8 veckor sovit hela förmiddagarna och in bit in på eftermiddagen. Hon kissar derför bara när hon ätit frukost/middag. Men sen på kvällen så kan hon behöva ut rätt många gånger för då är hon vaken och aktiv.
Syrrans hund dock är tvärt om,(också 4mån) vaken och aktiv på förmiddagarna och behöver således kissa mycket då men sover på kvällarna (ibland ska vi väl säga då det är en rätt aktiv liten sak hon har)

Man kan ju säga att det styrs av hur de är aktiva, hur ofta/mycket de dricker och blåsans storlek :D

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 882
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka