Kissar ofta -löper hon?

_Runaway_

Trådstartare
Vår tik har nu senaste dagen/dagarna börjar kissa mycket. Idag gick jag en snabbpromenad på kanske tio minuter - en kvart, och hon kissade fem gånger. Mest småskvättar. Vi mötte en schäferhane med matte, Diva hälsade inte på honom men efter passerandet satte hon sig ner och kissade lite. Är det tecken på löp eller ngt annat?

Sv: Kissar ofta -löper hon?

Tikar som är på G att löpa brukar småskvätta. Min tik drar igång och småskvätter 1-2 v innan löp.

Men även om hunden har uringvägsinfektion småskvätter de. Fast om du har hygglig koll på när det är löpdags så vet du nog.

Är det vanligt att de får UVI i samband med löp?
Om man använder tikskydd så ligger det ju rakt på ingången, blir kallt, blött och kan locka bakterier.

Vet faktiskt inte, mina tikar har aldrig haft urinvägsinfektion varken vid löp eller annan tidpunkt.

Vi använde nästan alltid tikskydd på vår tik när hon löpte (numera kastrerad) och det har aldrig gett henne UVI. Dock var vi noga med att byta papper däri medan hon var ute på promenad.

Hon skvätter så himla mycket nu vid löp att jag är lite orolig.
Jag har varit nog med att byta skyddet.

Och min tik har alltid trott hon varit en hanhund..sedan första gången som ungdom hon löpte har hon alltid markerat som en handhund..kissandes på 3 ben ;-)). Nu är hon 12 år och har förmodligen slutat löpa, i vart fall var det något år sedan jag såg nåt löp, men markeringarna hänger med ;-). en gång när en kompis var ute med henne så pinkade hon uppför en stolpe (alltså på 3 ben)...en som gick förbi sa: fin hanhund du har ;-))...

Fast detta är inte så. Min andra hund markerar och detta är skvättar. Helt annorlunda.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka