Kissar konstigt?!?!

norpan85

Trådstartare
Hej,
har en fråga har märkt att min häst kissat konstigt det sista. Urinet är alldeles tjockt och kletigt och det sista är typ rostfärgat.. Har aldrig sett detta förut men tänkte om det kanske beror på att han inte fått i sig tillräckligt med vätska nu när det varit så varmt?
Han verkar liksom inte besvärad när han kissar eller så iaf..
Nån som vet vad det kan bero på? Bör jag kontakta veterinär och kolla upp det??

Sv: Kissar konstigt?!?!

Försök att få ett kissprov i en genomskinlig eller vit burk och se hur färgat kisset är..
Är det mkt så skulle jag nog ta kontakt med vet.. De har stickor som de mäter värderna i kisset med, har tydligen funnits på apoteket förr men när jag behövde dem hade de slutat med det..
För att utesluta ev konstigheter..:d

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 101
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 718
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 395
Senast: Mkb
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 495
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring