Kissar inne!!

C

Callelina

Har en innekatt som snart e ett år gammal. Hon har alltid varit jätteduktig att gå i lådan men nu har hon kissat i en fåtölj 2 ggr. Fåtöljen e ganska ny, fått av en kompis (kan det spela ngn roll, andra dofter kanske??) Har gjort det i samband med att hon löpt. Hur gör man för att hon inte ska göra det igen? e det vanligt att de kissar på andra ställen när de löper??

Kastrera henne om du inte ska avla på henne! Ge p-piller annars. Våran ena katt kissade i sängen :crazy: när hon började löpa... Men hon slutade med det när hon började äta p-piller. Dock har alla våra 3 katter fått juvertumörer, troligtvis av p-pillrena (opererat bort tumörerna och kastrerat alla 3) så jag rekommenderar kastrering om du inte har tänkt att hon ska få ungar.

M.

Jo jag har tänkt kastrera efter semestern!
Sist hon löpte kräktes hon ganska många ggr. Nu efter "löpet" har hon slutat med det. Har det oxå ngt samband kanske? Man vet ju själv hur det kan va..

Jag har ingen aning om katter har samma "symtom" som vi när de löper men det kan ju vara därför hon kräktes. Eller så var det bara ett sammanträffande.

M.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 840
Senast: Rhinos
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 703
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka