Mia_R
Trådstartare
Lilleman har tyvärr börjat med ett litet ofog som jag inte vet riktigt hur jag ska hantera. Kattskrället har börjat markera inomhus lite här och var!
Han är några år gammal nu och har varit kastrerad sedan könsmognaden och markerade inget då, utan det här problemet har kommit sista året och blivit mer och mer.
Först nöjde han sig med att pinka på hundarnas fodertunna, men nu skvätter han tom vid katternas egna matskålar och bakom TVn!
Han och den andra katten älskar varandra och hundarna och sambon har funnits med i bilden i två år nu. Inga problem med varesig hundar eller sambo vad jag kan se.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill ju inte behöva gå så långt som till att ta bort honom.
Han var tjurig när jag testade med samma strö som uppfödaren hade, men sedan jag övergick till vanligt klumpbildande var det inga problem, tills nu.
Någon som har varit i samma sits och kan ge råd? Fick ni bukt med problemet och hur? Jag har haft katt i 30 år och aldrig haft det här bekymret tidigare.
Först nöjde han sig med att pinka på hundarnas fodertunna, men nu skvätter han tom vid katternas egna matskålar och bakom TVn!
Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill ju inte behöva gå så långt som till att ta bort honom.
Någon som har varit i samma sits och kan ge råd? Fick ni bukt med problemet och hur? Jag har haft katt i 30 år och aldrig haft det här bekymret tidigare.