kissar blod?

squarepants

Trådstartare
en av våra hästar har haft svårt att kissa (stått länge länge med benen isär, gått iväg, ställt sig så igen för att slutligen kissa)
och idag, tack vare snön, så såg vi att det var rött/oragnet på det ställe där han kissat. det har även varit små oragna fläckar här och var i snön.
när vi upptäckte det så tänkte vi inte så mycket på det, för det går ett ungsto i hagen med, men sedan så såg vi att han hade svårt att kissa.

kan det ha med åldern att göra? (han är 18)
borde vi ringa veterinär?

Sv: kissar blod?

urinsten kanske? äldre valacker/hingstar kan ha problem med det, men det är enkelt att ta bort

men som sagt, rådfråga en veterinär!

Sv: kissar blod?

Jag skrev precis en tråd om detta under "hästvård" här på buke. Läs där. Det behöver inte vara blod utan fullt normalt. Tråden heter "Kissar blod - hjälp" under Hästvård.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 177
Senast: WildHorse
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka