Kissa i plastpåsar.

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 540
S

SessCa

Är precis vad min lilla djävul har börjar med. :crazy:
Man får vara supernoga med att inte glömma plastpåsar eller tidningar a'la Cosmopolitan framme får då är han där på en gång och skvätter.
Gärna nattetid eller när matte inte är hemma, då har han pisskalas.
Annars går han på lådan precis som sin bror.

Varför beteer han sig så så for jag inte håller vakt?
Och vad kan jag göra åt det?
Fy-sprayar jag där han brukar sätta sig hittar han ett annat ställe. :confused:

Sv: Kissa i plastpåsar.

Prova med att vara hypernoga med att plocka undan påsar, tidningar, kläder och annat "mysigt" att pissa på.. Bodde en gång med två katter (som tillhörde min dåvarande sambo)som pissade inne, ÖVERALLT! Var skitjobbigt, i garderoben, i min säng, på kläder, gardiner, även micron och sminkväskor blev ner-pissade... :mad:

Dom avlivades tillslut, det gick inte att få bukt med pissandet. Vi kollade dock först med vet. att ingen av dom hade urinvägsinfektion-då kan dom gå omkring och skvätta lite här och var. Han-katter kan också ha en benägenhet att märka revir, du kan ju prova med att kastrera honom om han inte redan är det.

Och kom ihåg att aldrig tvätta kattlådan med tvålar och jox som har citronlukt eller annan stark parfym, då kan dom bli mindre benägna att gå dit..
Men jag vet hur det är. allt stinker när dom små odjuren pinkar överallt, och det är skitsvårt att få bukt med! Man är ju oftast inte där just i den stunden de "syndar"... :confused:

Kastrerad är han inte än eftersom dom bara är 3 månader han och hans bror.
Kattlådan tvättas vid kattsands byte i såpa, alltså inga starka tvåler.
Och dom har aldrig protesterat mot det tidigare.
Just den här killen har vart väldigt "kissig" när det skett förändringar i hemmet.
Som när pojkvännen flyttade hem började han kissa i sängen.
Något han lagt av med nu.

Han har ALDRIG kissat på kläder el i garderoberna.
Dom är båda rumsrena förutom just den här lilla grejjen han börjat med nu.

Får väl försöka bli extra någa med att hålla allt undan.
Ska ringa vet på måndag och undrsöka ev urinvägsinfektion

Måste vart snurrig igår när jag skrev att dom var 3 mpnader. 4½ är dom, dags att bli könsmogen snart? :confused:

Ja, det låter som tecken på könsmognad, och det är inte onormalt tidigt, även om de flesta hankatter är runt halvåret. Försök hitta en vet som kastrerar dem så fort som möjligt, för beteendet har en tendens att sätta sig. (Många veterinärer vill inte kastrera innan 6 mån, men det finns inga medicinska fakta som säger att man inte borde göra det, bara tradition)

Imorgon ska vi ringa runt bland vetrinärerna och höra vad dom säger.
Tokigt att jag inte tänkte på att det kan vara könsmognad på gång fören nu.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag tog hem en katt nån månad innan jul för jag tyckte min andra katt behövde lite sällskap...
Svar
16
· Visningar
4 288
Senast: dee79
·
Katthälsa Katt: Hankatt 2 år, kastrerad vid ca 6 mån ålder. Moder förvildad o avlivad av katthem. Uppfödd på flaska. Troligtvis...
Svar
10
· Visningar
2 515
Senast: bengeten
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille... 2
Svar
20
· Visningar
4 064
Senast: bengeten
·
N
Övr. Katt Hej! Jag vet att detta är ett vanligt problem som har tagits upp förut här, men jag börjar misströsta. Min ena katt, en mysig och...
Svar
12
· Visningar
17 298
Senast: always_TsT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka