Kissa & Bajsa inne!!?

nice and happy

Trådstartare
Har en bekant som skaffade sig en husky tik för ca 3 månader sedan. Tiken är nu 8mån & hon kissar & bajsar inne när man är hemma med henne fast att hon precis varit ute & bajsat & kissat. Hon har haft en väldigt svår uppväxt hos tidigare ägare & var nästan helt omöjlig med killar, men nu funkar det bättre med killar som hon träffat innan...
Förmodar att hon kissar & bajsar inne för att protistera mot något som inte är bra. El vad kan det vara?
Tips om hur man får henne att sluta?

Bekanten hade ute en människa som hade hundkurser & efter en gång så hade hon inte hjälpt till med något. Kursen skulle bestå av 3 till möten & hon ställde in det 2a mötet en tim innan sedan har hon inte hört av henne... Personen fick sina pengar sen fick ägaren inget i utbyte. Betalat för kurser som inte skett, dåligt med folk som utger sig för nå men se inte kan fullfölja det.

Sv: Kissa & Bajsa inne!!?

Hon kan inte förekomma hunden innan den hinner ge ifrån sig och springa ut? Många slutar ju om man börjar härja och ropa (typ "kom kom ut ut")...

Är det i ren protest att hon sätter sig och bajsar (då måste man ju verkligen känna sin hund) så kan man ju fya bajset eller kisset man hittar inne . . .

Beror ju lite på omständigheterna..

Tja, om den har haft en svår uppväxt så får väl din bekant rumsrenhetsträna som om den var valp.

Sen kan man begränsa utrymmet som den får vara i korta stunder. Man skiter ju inte där man sover, sas.

Såvida den inte gör det också, för då har den rejäla problem.

Bekanten får titta på henne.

Ha tiken hos sig i samma rum och observera varje rörelse hon gör, (även om bekanten inte sitter och stirrar på henne konstant). Låt säga att bekanten sitter vid datorn, har hunden hos sig, då ser bekanten när hon rör på sig, eller hur? Då ser bekanten snart om hon behöver göra ifrån sig och kan ta ut henne.
Svårare än så behöver det inte vara.

På övervåningen i huset där hon har sitt sovrum & tvrum gör hon inget inne. Bara på nedervåningen.
Hon har försökt hejda henne men hon blir rädd då...
Eftersom hon haft en svår uppväxts så är hon rädd för stress osv.
Skall säga åt henne att hon kan pröva att sätta en grind uppe så hon inte kan gå ner så kan man se om hon slutar då.

Det är ingenting som kommer att försvinna i en handvändning, men trägen vinner alltid:laugh:. Sen får man räkna med bakslag, det hör lixom livet till.

Det är nog bara att fortsätta traggla på, göra som med en valp och gå ut ofta, berömma mycket och hålla hunden under uppsikt inne.

Hade också en hund som var svår att få rumsren, helvände först vid 9 månaders ålder, nu gör han aldrig något inne :banana:

Gjorde dock något som alla säger att man absolut inte får göra. När jag märkte att han gjort ifrån sig inne så tog jag dit honom och skällde lite. Tog 2 dagar sen var han helt rumsren...

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag börjar nu bli rejält trött på detta. Ni ska få hela historien. Hon har kissat inne, framförallt på nätterna, länge, 2-3 år...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 151
Senast: Trissa
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 963
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
14 070
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka