Kiss i ryamattan!

Sv: Kiss i ryamattan!

ush din stackare, hade en katt som kissade inne för några år sen. Jag fick slänga hela soffan för det gick faktiskt inte bort hur mkt jag än skrubbade. använde både ättika och alla rengöringsmedel som bara existerar.
Hoppas nån annan har nåt bra tips

Jag har oxå varit utsatt för kattkiss på oönskade ställen. Inte roligt. :(
Jag hade dessvärre i soffan och hur jag än gnodde med rengöringsmedel så luktade det.
Vi bytte soffa... :idea:

Men nu till din ryamatta. Är den stor? Jag hade nog lagt den i badkaret i varmt vatten med såpa i eller något annat.
Eller spolat av den med trädgårdsslangen om du bor i hus.
Sen blir det värre med torkandet. Det är ju inte dirrekt bra torkväder ute nu så du kanske kunde hänga den inne?

Hoppas du får bort lukten iaf! :)

Det finns mycket effektiva medel avsedda just för kattkiss. Bland annat: Piss off, Urine off.

Jag själv tycker att ättika är allra bäst. Blanda ättika med vatten, spraya ordentligt där det är kissat och låt det torka. Upprepa vid behov. Ättikdoften försvinner.

Ujamej - den är jättestor 4x3 meter! Prövade med Ajax citron igår - gick inte - sedan sprayade jag Burberrys parfym uppepå det. Jag kan inte säga att det blev bättre - vi fick huvudvärk allihop:confused:

Ujamej - den är jättestor 4x3 meter! Prövade med Ajax citron igår - gick inte - sedan sprayade jag Burberrys parfym uppepå det. Jag kan inte säga att det blev bättre - vi fick huvudvärk allihop:confused:

Ajax hjälper inte på kattkiss, och verkligen inte parfym. Bläääää. :crazy:
Testa ättika eller något speciellt framtaget för att ta bort katturin.

Jag har fått för mig att ättikatvätt och om man sen kan ställa den drabbade textilien i kylan hjälper men din matta är ju så stor så den- ursäkta att jag skrattar åt tanken- nog inte får plats i din frys? Snö har ni väl inte fått heller att du kan låta mattan efter ättikaingnugg få stå ute?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
562
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
424
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
440
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
397
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka