Kiselgur/B-vitamin

T

Thes69

Har för mig att jag läst att Kiselgur innehåller B-vitamin, men kan inte hitta var jag läst det. Någon som vet? Står inget om innehåll på burken (Eclipse).
Funderar på om vi ska ge B-vitamin också men det känns ju som om det blir dubbelt då, eller??

Sv: Kiselgur/B-vitamin

Kiselgur innehåller inte B-vitamin.
Om ditt preparat innehåller B-vit kan jag naturligtvis int svara på.
Gräs vid vettig utfodring innehåller mångdubbelt med kisel mot vad hästar behöver.
Kiselöverskott är en av de vanligaste anledningarna till urinsten på häst.
PL

Vi ger henne Kiselgur pga dåliga hovar på inrådan av hovis, har även checkat med veterinär ang dosering.

Vad en häst behöver vet jag inte, men vi ger vår c-ponny två mått per dag.
1 dosmått = 6 g ger 2,5 g kisel.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 927
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ (Varning för delikat innehåll!!!) Jag har, av anledning, läst, googlat och hittat massor om knipövningar. Vissa sidor menar att man kan...
Svar
17
· Visningar
1 346
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 027
Senast: MML
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
639
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III