Sv: Kiruna

Alltså förlåt för lite OT nu, men som skåning van vid närhet till allt så satt jag typ så här :eek: när jag läste avstånden. 37 mil till IKEA enkel väg! Och jag som tycker ca. 6 mil (för mig) iväg till IKEA här är ganska långt.:o Snacka om skillnad på perspektiv:laugh::D;)

Jag tänker lika dant, 37mil till närmsta Ikea?! Inte för att man åker till Ikea varje dag men det finns där i alla fall. :D

*halvt kl*

Som geolog måste jag ju rekommendera dig att besöka gruvan. Det är världens största underjordsgruva och när nya huvudnivån är klar kommer det också att vara Sveriges djupaste gruva. De har guidade turer, gå in på LKAB:s hemsida.

Fast det har pågått brytning i KUJ 1365 i snart ett år, så nere på den nivån är dom. Dock är inte hela projektet färdigt ännu:)

Alltså förlåt för lite OT nu, men som skåning van vid närhet till allt så satt jag typ så här :eek: när jag läste avstånden. 37 mil till IKEA enkel väg! Och jag som tycker ca. 6 mil (för mig) iväg till IKEA här är ganska långt.:o Snacka om skillnad på perspektiv:laugh::D;)

En kompis till mig har under en rätt lång period lastat sin häst och kört från Kiruna till Piteå varannan vecka för att träna. Ca 39 mil enkel väg....
De Kirunabor jag känner skulle kunna kännetecknas av en mening; "Det sitter inte fast!" :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka