Kiropraktor

P

piggis_83

Nu ikväll har jag haft ute en kiropraktor till mina hästar. Vet inte om man får skriva ut namn, men han e norrman och jobbar/har ett samarbete med veterinärerna på Mälarklinikerna. Han är nere i mina trakter en gång i månaden, så ikväll kollade han mina hästar för första gången.
Nån som känner till honom och som haft hon ute hos sig? Det är andra gången jag träffar honom, jag är faktiskt impad! :bow: verkar superseriös o kunnig, sen är det ju ett stort plus att han samarbetar med veterinärer och inte är nån "hokus pokus".
han hittade lite grejer på båda mina, men min 21-åring blev han positivt överraskad över ;) liten låsning i ryggen, men annars kändes hon fin. Min 4-åring hade oxå låsningar i ryggen, stel i höger sida men det ska rättas till med några behandlingar till.
 
Sv: Kiropraktor

Jag vet själv inte riktigt vem det är (men vet precis vem du menar), har sett honom någon gång som hastigast bara, men han är ute vid ridskolans anläggning var 3:e vecka och kollar över hästarna, även vissa av ridskoleponnysarna.
Och jag har hört enormt mycket positivt om honom och att han verkligen ska vara super duktig på vad han gör!

Tänkte han skulle få kolla igenom min häst någon sen också, har hittills bara inte blivit av och nu bor hon ju hos syrran och jag vet inte hur det ser ut om han kommer åka dit i sommar osv. (många är ju på sommarbete) men i höst ska jag helt klart låta honom kolla igenom min häst och kolla om något behöver rättas till :).
 
Sv: Kiropraktor

han har behandlat min häst 2 gånger när jag varit på MK med väldigt bra resultat.
 
Sv: Kiropraktor

så bra att ni oxå har varit nöjda/hört gott om honom. Själv vet man ju inte så mkt, men när han verkligen kan konstatera ex att "den där hästen har svårt att galoppera i höger varv" eller "det är i höger bak det sitter" efter att ha sett hästen longerats ett halvt varv i trav och det har verkligen stämt oxå. Han kan ju bara inte GISSA om sånt!
så det kommer absolut bli fler ggr han får titta på mina hästar.

han hittade samma "fel" på båda mina hästar o konstaterade efter att ha kollat på mej oxå att jag bl a är sned i ryggen. han ville först skicka mej till en kiropraktor han kände i bromma men han tyckte väl kanske att det va lite långt för mej, så jag ska gå till en i stan här ist.
huu ja men går det ut över hästarna så.... sen är det väl bra för en annan oxå o ha en RAK rygg :smirk:
 
Sv: Kiropraktor

Min häst blev undersökt idag men där hittades ingenting.
 
Sv: Kiropraktor

Jag tror jag kan veta vem det är, heter han typ Ingebjörn eller något? Jag vet att han jobbar mycket här i Södermanland, bla om det är han så har han behandlat 2 kompisars hästar. Jag gillar Equiterapeuter och kiropraktorer som har kontakt med veterinärer då vet man att dom är seriösa och även säger till om det skulle vara något annat som är problemet. Hon som jag har ut till min häst har växt upp med föräldrar som båda är veterinärer, så ja bättre kan det inte bli.
 
Sv: Kiropraktor

jag tkr oxå det är en mkt stor fördel (och trygghet) att de samarbetar med veterinärer.
 
Sv: Kiropraktor

Jo, nog är det Ingebjörn alltid!
Han är ET och inte kiropraktor. Min lärare faktiskt! :)
Duktig!
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 500
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 526
Senast: skuggi
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp