Kiropraktor eller läkare?

Royal_724

Trådstartare
För ca 1 ½ år sen, fick jag ont i ena knät. Jag satte mig ner för att linda hästens ben och fick en sån smärta i mitt högra knä, kändes som om nåt brast typ. Efter det har det kommit och gått. Ibland värker det när jag går och ibland kan det smälla till när jag sätter mig på huk. Kan gå flera veckor och månader i mellan utan att jag har ont. För ett ½ år sen ungefär märkte jag att mitt högra ben är längre än det andra, går lixom inte att ändra stiglädrerna så det blir bra. Och nu nån månad sen har jag fått väldigt ont i högra sidan av ryggen. Det är när jag böjt mig och ska ta mig upp.
Jag är en sån som ogärna vill gå till doktorn. Tycker att det går nog över. Men jag får så ont i benet när jag rider och sen blir ju hästen lidande om jag inte sitter rakt.
Så känner att nu måste jag nog kolla upp det. Men vart vänder jag mig, till en läkare eller till en kiropraktor?

Sv: Kiropraktor eller läkare?

I det här fallet är det ingen tvekan jag hade gått till doktorn. Det kan vara menisken som gått och i värsta fall måste det då opreras. Inte kommer det att bli bättre heller av sig själv.

Ahhh....inga operationer här inte hoppas jag!
Får bli till att ringa doktorn imorgon, eller på tisdag!

Ja, det hoppas jag verkligen inte det är....
Ska ringa doktorn på tisdag så får vi se

Hej!

Precis sådär gjorde min gamla hästskötare.. Satt ner och tvättade ben (på huk), ställde sej upp och de small till.. Menisken trasig, hon kunde inte gå ordentligt på 6 månader, hoppade runt långsamt på kryckor, stackaren..

/ Lavinia

Usch, säg inte så!

Men det är ju det, att jag kan ju gå utan att ha ont.
Smäller till då när jag sätter mig ner och kanske har riktigt ont ca 5 min efter, men sen går det nästan över, eller så kan jag ha känna av det lite nån dag efter.

När jag går längre sträckor kan jag börja få ont.

Gå till en kiropraktor med gott rykte. Eller en naprapat, de har högskoleutbildning.

Har ringt till läkarn idag. Fick en tid nästa tisdag den 26 så får vi se va dem hittar!

Du gör rätt i att få detta undersökt av läkare, meniskskador kan vara otroligt lynniga. Jag tror också att det är problem med den, om det skulle komma till ingrepp så är de i regel ganska simpla saker och går fort att åtgärda.

Jag drabbades av en menisk skada för flera år sedan, den hade dessutom flyttat sig till under knäskålen. Jag kunde inte gå ordentligt och det gjorde ordentligt ont, jag blev opererad. Till sjukan gick jag med kryckor, efter operationen gick jag för egen maskin därifrån.

Lycka till.

Ta läkarbesöket först och få utrett vad det är som hänt... Men kanske ett besök hos en naprapat efteråt oxå, för att kolla ryggen.

Jag har problem med rygg och höfter, ska till min goda vän naprapaten på torsdag igen (3 gången på 4 veckor). Sist jag var dit så var ena benet 1 cm längre pga att jag "satt fast" i ryggen. Var lite skumt att gå, man fick en väldigt konstig gångstil...

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 381
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar