Kinnekulleritten

fallon

Trådstartare
Skulle bara vilja framföra mitt stora tack till arrangörerna av Kinnekulleritten. En härligt arr. på alla vis. STORT o tjusigt start och målområde, jättetrevliga funktionärer som fanns överallt där det behövdes, helt perfekt skyltad bana och förstås, oerhört vacker , ganska tuff,slinga.Jag kommer gärna tillbaka, förhoppningsvis, flera gånger.
Hälsningar
Jeanette o Fallon (tyvärr ute i målgrind pga hälta)

Sv: Kinnekulleritten

Jag tävlade ej men var där och tittade! Vilken klass red du? Bor inte så långt från Kinnekulle och red där för några år sedan innan förra hästen skadade sig.

Ja, den banan är starkt att rek för det är underbar natur. Men då jag red var start och mål i ett stenbrott inte alls långt från där det var i helgen. Men det start/mål området som var i år (kanske varit där tidigare också)? var ju klart bättre!!

Det enda jag såg som jag nog inte gillat om jag inte vetat vägen, är att där man svänger ner till den sista vägen som leder till tävlingsplatsen var det bara en ganska otydlig skylt precis där man ska svänga. Ingen förvarning och korsningen kommer ganska hastigt. Men som sagt, annars såg det jättetrevligt ut. Ska satsa på 5 milaren där nästa år!

Kom du långt bort ifrån? Synd på hältan, hoppas du är med nästa år så kanske vi ses:)

MVH Marie

Kinekulle är verkligen vackert. Men banan är tuff.
Ett par minus var att kartan var rätt kass, långt till toa och så var det långt och knöligt att hämta vatten. Annars så var tävlingsplatsen mycket bättre än den gamla.

Hej Marie K,
Vi tävlade i T50 och ja, vi åkte rätt långt. Vi bor i Mölnbo, 2 mil sv om Södertälje. Men så är det med distansridning, ibland vill det sig inte. En liten tröst för mig är att jag denna gång inte kan klandra mig själv. Vi red extremt långsamt och jag höll ihop henne i varje nedförslut och gick själv bredvid i en del uppförslut. Vi räckte inte till helt enkelt. Nu veterinärkoll och sedan träna vidare:-) Skulle vara kul att starta igen på Kinnekulleritten.
Häls
Jeanette

Resultatlista Kinnekulle

Hej,
någon som vet om/när resultatlistorna kommer ut? De finns inte på klubbens hemsida ännu i allafall.

Hej! Och ett jättetack till alla arrangörer ,m.m.m. på kinnekulleritten. En fantastiskt vacker ritt. Det var en TUFF bana. Men allt gick ju bra .. Med en liten upprepning från förra året, en tappsko på sista slingan.. Men jag hade ju bootsen med för såna händelser. Så vi kom imål på en 5:e plac. Jag och sven på 80km. Jag är jättenöjd. Jättefin tävlingsplats.. Mycket bättre än förra årens.. Kommer gärna tillbaka.. Hälsningar Gunnel och Sven.:)

Jag är så nöjd som man bara kan bli. Lever länge på denna ritt i detta underbart vackra området! :bump:
Gick jättebra för oss också på vår första 50 CR. Min häst hade vilopuls när vi kom travande rätt in i mål :D Värre med mig, träningsvärk + blev sparkad på skenbenet av en annan häst. Första tanken var bara - gött det tog inte på hästen. Vi kan fortsätta!!
När jag drog av shortchapsen i mål hade det gått hål ända in till benet... Jag kan säga att för ett halvår sen gjorde jag en karriär-undersökning som gick ut på att man skulle svara på massa frågor om ens egenskaper. Alla frågor gällande tävlingsinstinkt och vinnarskalle osv så hade jag svarat att nepp, det har jag inga! Men nu vet jag bättre! ;)
Vi ses på banorna!!! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka