Kinkig med maten

Mirre

Trådstartare
Isak har blivit jättekinkig med maten.
Nästan inget duger utom välling.
Han har altid ätit burkmat utan problem.
Men nu skriker han bara men ändå ska han ha maten:crazy::confused:

Sv: Kinkig med maten

Med Emil (drygt 13 månader) har det gått upp & ner med maten hela tiden...i perioder kan han äta 1 burk både till lunch & middag, ibland ½ burk och ibland verkar han bli mätt på bara ett par skedar. :confused: Som sagt, det går i perioder...

Nu har han kommit på att han hålla i pipmuggen och dricka själv. Hålla i har han kunnat länge, men inte fått till att dricka själv. Så nu ska han bara dricka hela tiden då han sitter vid bordet, han blir skogstokig, kniper igen munnen och skriker om han inte får dricka, äta ska han inte... Dom är härliga dom små liven. ;)

Så är Isak också ibland men ställer jag undan muggen så han inte ser den går det bra

Har provat det men han sitter bara och kastar det på golvet.
Han äter bra ett tag sedan börjar han skrika och gnälla.

Loke hade också en period som han gjorde så.

Vi serverade honom så mycket som han ville ha. Ville han inte ha, så fick han inte mer.

Men, han fick alltid någon slags efterrätt.

Är så svårt att veta om ha nvill ha mer bara eftersom han skriker när man matar och han skriker när man tar bort det. Gaah:crazy:

Jo, det är ju klart att man blir förvirrad.

Det man kan göra är att fortsätta erbjuda...men vill han inte ha så..

Han äter bra ett tag sedan börjar han skrika och gnälla.

Vår lille är oxå svår med maten. Han börjar skrika och gnälla så fort han ser att man förbereder maten. Som om han vore jättehungrig. Men han är ganska liten i aptiten. Däremot ska det gå fort!

Han vill oxå äta själv, men börjar kladda efter bara några skedar. Enda sättet att få i honom en full portion är att vara jättesnabb. Jag matar på i rask takt medan han fortfarande är road av att få joxa i skålen med en egen sked.

Förut funkade det bra om han fick ärtor att plocka med under tiden vi matade, men nu nöjer han sig inte med att plocka med fingrarna. Nu vill han ha en egen sked, och skålen ska stå på hans bord, så han tror att han äter helt själv, som vi andra.

Tänder på g?

Nikki har alltid varit ett matvrak, men när ho fick tänder så ville hon inte ha lika mycket, utan åt helst bara välling i några dar.

Ja jag funderar också på det.
Han dregglar även en del när han äter.
Mer än förut.

Så är våran med. MEN, jag förstår henne till fullo. Så himla äcklig som barnmatsburkar är så skulle jag med skrika och gapa ;)

De gånger jag är en duktig mamma och lagar mat, då är det aldrig något problem. Prova hemlagad mat. Det kanske faller herrn mer i smaken.

Ja jag funderar också på det.
Han dregglar även en del när han äter.
Mer än förut.

Då kan det nog mycket väl vara så, för precis så blev det här när Nikki började få sina tänder.

Ja inte är dem goda direkt.

Jo hemlagat går oftast bättre. Han har dock ätit burk utan problem tills nu.

vansinnet: Ja jag skulle tippa på det

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: amsway
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA