Sv: Kinda!

I Hofors blev det lite fel på uträkningen av straffpoängen - därav de otroligt låga straffen ;) I 100-klassen använde man 190 som maxpoäng, ska vara 210!
Idel solskenssiffror :)

Äh, det kommer att gå jättebra tror jag :banana: finns väl inga hinder ni inte kommer över

(Själv har jag anmält till 1* i Enköping, men det är långt kvar dit :D ska njuta lite till av känslan från den här tävlingen först)

Haha, där hade jag tänkt debutera först. Men efter helgens övningar så kändes det inte som någon idé att rida lättklass hemma utan lika bra att köra på nu.

Men då ses vi där också då, själv får jag väl trimma dressyr till det glöder under hovarna medans kamel kan vara glad åt lite mer "action" än innanför dressyrstaketen i lättklass :p

Äsch då... jag kände mig som en äkta optimist när jag tog ut en 5-åring som aldrig sett vattenhinder på tävling iaf :angel:

Och vad det gäller nagelbitandet så är det en ful ovana, vare sig jag är påväg upp i *-ig eller inte :angel: :o

elinlowenberg: Det är ju bara att bryta ihop o komma igen...ni gotländskor är ju kända för att komma dubbelt laddade efter ett misslyckande så bäva månde fastlandet för er nästa start!:eek::D

Haha! Här bryts det inte ihop, lite bakslag får man räkna med när man har med stökiga unghästar att göra:angel:
Men de som ska till Baståsen får akta sig för nu sjutton ska det tränas vatten!:devil: Med tanke på att vi bor på en ö är det ju ingen bristvara iaf! Nu ska hästen vattentämjas om vi så ska simma till fastlandet;) Kanske ska köra ner honom till stranden och bygga en liten hage där i vattenbrynet?:p

Jag undrar om inte jag såg dig i Kinda. När du kom ut från hoppningen. Du satt på en jättehäst (med bläs?) och sa "han har aldrig rivit innan men nu rev han två". Sen misstänker jag att jag såg dig igen i terrängen, din häst ville inte gå ner i vattnet. Jag stod nämligen i det hörnet av ridbanan som vette ner mot vattnet för att Räpan skulle få titta på när en häst gick igenom och så kom du och din häst ville inte så jag fick kvickt vända bort Räpan så hon inte skulle lära sig något dumt :D

(men vem fick till en bra framhoppning på den volten?

I jämförelse med den framhoppning som jag fick till 90-klassen i Dagstorp så var Kinda rena drömmen. I dagstorp gick dom **-iga ponnyerna sin banhoppning samtidigt som 100 och 90-klass häst hade dragit igång och så länge som ponnyna hoppa var banan stängd för häst och eftersom det var 3 eller 4 dressyrbanor igång så fyllde det på rätt bra på framhoppningens 20X40 och jag ljuger inte om det var 30 hästar som cirkulerade runt där tillsammans med folk som gick korsochtvärs vissa med barnvagn (!) i detta inferno :eek:! Folk hoppade framhoppningshinderna åt fel håll och det skreks och gormades och svors. Det var riktigt obehagligt. Sen släppte ju "proppen" efter ett tag och när jag hoppa fram till 100-klassen så var det helt lugnt.

Men kan ju inte låta bli...:_underbarn_ om du hade varit i Hofors hade du fått nåt att bita i...läs resultatet för deras hoppning/terräng är ju helt klart en uppklassningstävling!:devil:

Jag var i Hofors förra året och red den **-iga, då tyckte jag banorna var helt "lagom" för nivåerna, både hopp och terräng. Men det kan såklart vart andra hinder med i år.

Jag undrar om inte jag såg dig i Kinda. När du kom ut från hoppningen. Du satt på en jättehäst (med bläs?) och sa "han har aldrig rivit innan men nu rev han två". Sen misstänker jag att jag såg dig igen i terrängen, din häst ville inte gå ner i vattnet. Jag stod nämligen i det hörnet av ridbanan som vette ner mot vattnet för att Räpan skulle få titta på när en häst gick igenom och så kom du och din häst ville inte så jag fick kvickt vända bort Räpan så hon inte skulle lära sig något dumt :D

Aaa jätte häst med jättebläs, det är jag det:angel: Vad fint att du fick se oss i våra bästa stunder:p
Men då vet jag vems fel det var att han inte gick i vattnet!! Han kände sig nog att ni kikade på oss!!:eek: Han som varit så duktig med vatten sista tiden, och nu var det bara tvärstopp:angel:;)

Förresten tror jag att jag såg en glimt av dej med...! Såg en filmsnutt från din terräng i en annan tråd. Din häst bankade på eken i början av banan. Jag och killen gick banan och han tyckte att eken var jätte stor. Jag försökte förklara att hästarna kan banka på den... Inte helt lätt! Men då kommer du och din pålle och gör just det:p Vi skymtade även förbi som snabbast där på filmen.:angel:

Säkert det var nog Räpans fel hon är ju två tollar hög så hon måste te sig jättefarlig för din gigant :p När en sån som din kommer farande så hoppar Räpan ur skinnet :eek:
Som tur var fick inte Räpan för sig några dumheter vid vattnet utan gick snällt i men det var DJUPT! Vi fick ju nästan simma! Såg flera kusar som kom lite fort ner och höll på att stå på öronen!

Då var det er jag nästan meja ner :p
Trodde inte hon skulle banka på trädet för så stor var den ju inte men hon är luttrad nu och tar inte i mer än vad som krävs...

Han fick nog prestations ångest! Vi har tränat, tränat och tränat på vatten sen nu stod ni där och stirrade på oss uppe på en höjd. Det klarade inte hans nerver:p

Vi skymtade förbi som en svart klump på filmen.. Har inget direkt minne mer än att det kom en häst och bankade så lägligt mitt i min förklaring:angel:

Alla bortförklaringar är bra eller hur ;)

Men, oooppps sorry :o, det var ju två tjejer som snabbt fick förflytta sig när vi kom dönande upp ur skogen. Du var ute och gick med din kille inte med din tjej :rofl: my bad

Haha:rofl:
Ja jag får ge upp mina försök att hitta en syndabock och gå ut och gräva ett vattenhål i hagen istället:devil:

Man ska inte träna så mycket har jag hört :angel: Överraskningsmomentet ger övertag :rofl:

Jag var i Hofors förra året och red den **-iga, då tyckte jag banorna var helt "lagom" för nivåerna, både hopp och terräng. Men det kan såklart vart andra hinder med i år.

Terrängbanan var så gott som samma i år tror jag (nåt hinder var t.o.m lättare) men startfältet var nog lite starkare ifjol på häst i vart fall

Banhoppningen var nog lite lättare, men å andra sidan var det spöregn i år

Dressyrprogrammet var tydligen equipe som lagt in fel maxpoäng, och då går det inte att rätta... dum data

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Snurrfia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka