RostKaptenen

Trådstartare
Spanar efter en tråd om Kindas tävlingar om 2 veckor, men hittar ingen.
Så det är relativt många anmälda! Någon här som ska dit?

Jag ska rida Debutanten, blir 2:a starten för min lilla häst så det blir spännande värre:D

Sv: Kinda!

Då blir det den lilla knäppa Tysken och den stora knäppa Svensken i alla fall då:D:angel:

Någon annan som vågar sig dit i denna konkurrens?;)

Nänänä, Kamel är fälttävlanshäst. Han blir mycket mycket förolämpad om man kallar honom dressyrhäst :D

Fast i förra veckan sa min dressyrtränare att "nog kan du starta någon st george" :eek:
Ingen tar mig på allvar när jag säger att jag inte ska tävla mer dressyr :cry:
:rofl:

Pft.. det där inlägget tänker jag inte svara på :angel:

Jag är glad att min häst (ganska nydligen) har lärt sig att sakta av från galopp till trav utan att få krupp på köpet :D men han slog både mig och sig själv med häpnad på Trossnäs där han struttade till sig hela 51 straff i dressyren. Hans personliga rekort hittils i den positiva bemärkelsen (åt det negativa hållet har han lyckats få ihop 115 straff en gång :angel: ).

Haha! Hur GÖR man då? 115 straff:eek:
Vi pratade någon gång om att vi skulle försöka få så många straff som möjligt i dressyren, bara för att se hur mycket det kunde bli:angel:

Jag slog nog alla i Trossnäs med våra typ 76 straff i dressyren.. Min häst var helt urflippad så det gick verkligen inte bra... Hoppas på bättre samarbete nästa gång :p

Man tager en grön unghäst som är praktiskt taget oridbar med dressyrsadel som lider av ryttarfobi (= rädd för hand, skänkel och säte). Notera att hästen också måste vara såpass spänd och nervig att den ser halt ut i traven, inte kan skritta och mest bockar och galopperar. Sedan placerar man den på en dressyrbana utan staket och med bara bommar på marken som angränsar den. Efter det försöker man få hästen att göra som man vill framför två stycken mycket kritiska tyska herrar.

Sen har man, voíla, 115 straff :D

(Det är dock ett extremresultat, annars brukar väl ett katastrofreslutat hamna på max 75-80 straff)

Jag ska också starta i Kinda! Fast det är också 1m :D

Insåg idag att jag var tvungen att hitta en bana inom rimligt avstånd som har *-iga hinder, en tränare på plats och inte är stängd för tillfället så jag kan rida upp för *-igt innan midsommar (för sedan jobbar jag 6-dagars veckor och vips så är det dags att vara färdigkvalad, framförhållning kära vänner) :angel:

Så nu får min kära häst (och jag) sova en natt i Norrköping (om vi hittar boende) på väg hem från Kinda och på måndagen så ska vi träna i Katrineholm innan vi åker hemåt. Han borde ju vara mjuk och fin att rida när träningen ligger dagen efter en fälttävlan iaf :D

Ja, herregud om du nån gång kunde lyssna på mig....:cool: Hade du varit i Hofors o tävlat kunde du sovit kvar där o ridit upp för kortet på samma bana dagen efter för Bettibets.....:mad:

Varför göra det enkelt för sig när man kan hatta land och rike runt med sina hästar för att få a) köra så mycket bil som möjligt nu när bensinen är så fördelaktig i pris och b) se så många terrängbanor som möjligt på en och samma helg.

:angel:

Men jag erkänner att det nog skulle ha varit något smidigare. Fast nu kanske jag får träffa lite bekanta på vägen också.

Jajamän, jag och häst ska sova hos goda vänner :) allt är fixat och det blir faktiskt väldigt smidigt.

Du är snäll du emma som erbjuder ditt förträffliga "hotell" men _underbarn_ har inte förstått vilka klippor hon har här på buke utan föredrar att fixa allt själv....nåja, sent ska syndaren vakna!:D

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Snurrfia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka