Kinda 27 maj

LadyCovergirl

Trådstartare
Är det någon som ska dit tro? Allsvenskan blev ju flyttad dit så vi fick lite krångel men det har nog löst sig. (Dock ruskigt surt att missa nationell hoppning cirkus 25 minuter hemifrån :devil: )
"Mitt" lag ska iaf dit. De rider Debutant, individuellt och lag. Titti Phongphan - Bianca (C), Stephanie Brorsson - Jazz (D) och Jennifer Mikkonen - Brolötens Cinnabar RC 1265 (D).

Sv: Kinda 27 maj

Jag ska också dit, ska försöka bättra på resultatet lite. Försöka få lite högre procent i dressyren, gå nolla i hoppningen och inga tidsfel i terrängen :P

Okej, vi hoppas på placering för laget, både den här omgången och totalt. Det borde gå om allt funkar som det ska :)
Sen vill iaf Jennifer ha revansch för placeringsmissen senast. 0,5 straff var lite trist, särskilt när de fick 1,2 straff i terrängen för att de gick för snabbt :angel:

Ah, jag vet vem du är ;) Dock såg jag dig inte i Mantorp, hästarna startade såpass långt före ponnylagen.

Okej, vi hoppas på placering för laget, både den här omgången och totalt. Det borde gå om allt funkar som det ska :)
Sen vill iaf Jennifer ha revansch för placeringsmissen senast. 0,5 straff var lite trist, särskilt när de fick 1,2 straff i terrängen för att de gick för snabbt :angel:

Okej, det låter ju lite trist

Jag red i skogslottens ena lag förra omgången, inlånad då jag egentligen rider för Ekenryttarna men min tränare kommer ifrån skogslotten ;)

Jag kom nog ett par utanför placering, men jag är endå nöjd eftersom att det var våran debut och Kamira inte gjorde ngt "fel" förutom att hon kunde varit lite schysst och lyft lite mera på benen över ett hinder i banhoppningen ;)

Okej, det låter ju lite trist

Jag red i skogslottens ena lag förra omgången, inlånad då jag egentligen rider för Ekenryttarna men min tränare kommer ifrån skogslotten ;)

Jag kom nog ett par utanför placering, men jag är endå nöjd eftersom att det var våran debut och Kamira inte gjorde ngt "fel" förutom att hon kunde varit lite schysst och lyft lite mera på benen över ett hinder i banhoppningen ;)

"Mina" ryttare gjorde debut i Kinda och då var de inte placerade i laget. Däremot var Jennifer och Cinna placerade individuellt då :)
Såg i startlistan att du ska rida i laget den här gången också :) Dock har det ju inte gått så bra för något av Skogslottens lag hittills.

Senast ändrad:

Okej. Har tyvärr ingen aning om vem du är. Mer än att du är lagledare.

Nej, jag känner nog inte igen dig annat än till namnet, eller hästarnas namn då.
Jag har själv aldrig ridit fälttävlan utan bara hoppning och dressyr. Bor dock inte i Östergötland längre, som synes, men styr och ställer med mycket ändå :angel:

"Mina" ryttare gjorde debut i Kinda och då var de inte placerade i laget. Däremot var Jennifer och Cinna placerade individuellt då :)
Såg i startlistan att du ska rida i laget den här gången också :) Dock har det ju inte gått så bra för något av Skogslottens lag hittills.

Nej det kan man ju inte direkt säga ;)
Ställde ändast upp för att min tränare behövde fler ekipage till lagen, inte för att vinna allt :D

Jag satsar mera individuellt :d
Men nästa år ska jag tvinga min pappa till att bli lagledare om jag får ihop ett lag för Ekenryttarna :D

Tyvärr har vi mest storhäst ekipage och man får ju inte blanda, jag verkar vara en av 2 i våran klubb som rider ponny och vågat sig på fälttävlan :banana:

Kan du inte vara lagledare själv? :) Jag har varit lagledare i lag som jag själv varit med i.
För tre månader sen hade RKF noll fälttävlansryttare på ponny. Nu finns det fyra stycken som har börjat tävla. Jag är rätt stolt :D (Särskilt som jag inte ens är medlem i klubben längre ;) )

Kan du inte vara lagledare själv? :) Jag har varit lagledare i lag som jag själv varit med i.
För tre månader sen hade RKF noll fälttävlansryttare på ponny. Nu finns det fyra stycken som har börjat tävla. Jag är rätt stolt :D (Särskilt som jag inte ens är medlem i klubben längre ;) )

Ok, joo det kanske man kan :d

Men jag har faktiskt gjort mina efterforskningar och antingen är det ryttarna som inte vågar lr. så är det föräldrarna som sätter stopp :mad:

Men så har vi ju inte så många ponnyryttare på Eken, det är nu som det börjar dyka upp ngr. Har tex. för första ggn på ca. 10 år haft lag i ponnyallsvenskan i hoppning och förhoppningsvis även dressyren i höst :bump:

Varför sätter föräldrarna stopp då? Och Debutant-klasserna ör ju väldigt låga för att så många som möjligt ska våga prova. Försök få med dina klubbkamrater på en träning iaf :)
RKF har inte heller så många ponnyryttare, relativt sett.

Min kompis som har häst i samma stall, har varit med på träningar, och i stort sett hoppat mkt större hinder än i debutant. Men hennes mamma har fått för sig att hon inte tänker låta henne tävla fälttävlan. Kanske ska tillägga att hon precis som min mamma inte vågar kolla på terrängträningarna (fast min har blivit bättre) :angel:

Tss, vilka fjöntmorsor ;) Min mamma skulle aldrig hindra mig, inte pappa heller för den delen. Inte Jennifers föräldrar heller, vilket jag som ponnyägare uppskattar :p

Jaa, det kan man ju tycka :p

Men min mamma gick med på det eftersom hon tycker att Kamira är så "stadig", och hitintills har det gått bra ;)

Jag har aldrig haft problem med att mina föräldrar hindrat mig att göra "farliga" saker. Lättast så :)
Sen pysslar ju de med hästarna också. De kan rida skapligt båda två också så det kanske hjälper, vad vet jag :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka