Kim C Lundin: ”Vid sjögång – sitt ner i båten!”

Jag har mycket svårt för den här personen och hennes åsikter då jag tycker hon är en hycklare. Här ska det skyndas långsamt men när jag för många år sedan läste hennes reportage från distansen så är det andra tongångar. Där skulle allt ändras och det inom en gren som hon inte ens hade kunskap inom.
För övrigt brukar "skynda långsamt" inom dressyren snarare vara att krypa baklänges. Utveckling inom hästvälfärd är ju inte direkt någon sporten kan stoltsera med. I mina ögon ska SWB ha en eloge för att de faktiskt tog tag i saken och försökte även om de kanske inte träffade rätt omedelbart men då får man lära sig av det misstaget. Det är ju som vanligt att den som aldrig gjort något fel har heller aldrig gjort något alls.

Jag slutade en gång prenumerera på Ridsport efter mer än 20 år som prenumerant pga denna persons extrema och hårdnackade försvar av vissa dressyrryttare och anklagelser mot dem som fotograferade eller kommenterade det minsta negativt från framridnings- och andra bilder. Hon var en av de mest aktiva i klubben för "det är ni och er lynchmobb som förstör sporten"-och "stackars de uthängda ryttarna som blir så ledsna", riktat till alla som vågade påpeka något. Inte en sekunds försvar för hästarna som syntes på bilderna. Jag tyckte det var helt oanständigt att ha en sådan representant för Ridsport om det bara skulle vara för den 100 % okritiske och ständigt beundrande läsaren.

Nu verkar hon ha tvingats dämpa det något men utifrån vad jag sett från detta håll tidigare så tolkar jag också "skynda långsamt" mest som "ändra inget och kritisera för allt vad du gör ingen, i alla fall ingen av dem som jag vill hänga med".

Jag hoppas att hon faktiskt agerat och inte bara skriver om det ifall det är så att någon avstått frånsett medicinera sin häst för att kunna tävla. Finns ingen tävling eller träning (!) som kan vara viktigare än hästens hälsa. För inte är det väl en slit och släng produkt för vissa?🤔

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports avelskrönikör Kim C Lundin reflekterar kring att ridprov numera inte krävs för att få diplom vid unghästtest. Vad får det för...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 069
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Så vad vet vi egentligen om hur hingstarna förärver sig, vilka juveler som finns ute i landet?". Det skriver Ridsports avelskrönikör...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama