kilsula-funkar det på alla?

sommarminne

Trådstartare
har en häst hemma med gaffelbandsskada och veterinären rådde oss att lägga på kilsulor fram för att hjälpa honom lite. min fråga är nu om det funkar med kilsula på alla hästar eller kan vinkeln bli helt fel eller hur funkar det?

Sv: kilsula-funkar det på alla?

Detta borde din hovslagare kunna avgöra.Prata med honom/henne.

Min häst har haft två senskador. Ena gången (den minst allvarliga) hade hon kilsulor. De andra gången var det allvarligare och då fick hon en påsvetsad "klack" bak på skon som sedan gradvis sänktes. Båda gångerna har det fungerat mycket bra och (tror jag) påskyndat läkningen. Lycka till!

de lät ju väldigt positivt. har du haft kvar kilsulor hela tiden eller tagit bort dom sen?

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 585
Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Tsaren
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 315
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka