T
tashinajess
har en stall kamrat som har en irländsk stor D-ponny alt liten häst. En underbart söt alldeles kritvit
Eftersom det är en import irland och utan papper och mest troligt har den tagits in med flera import hästar.
Jag är jätte intresserad av att ta reda på stammar mm. så någon som vet något ?
Han har olika namn på olika värde handlingar (chip papper)
Kilberry Snowball
eller
Morningstar Magnum.
Även åldern är olika satt på de olika handlingarna.
Mest troligt är att han varit hingst länge, kanske har han gått på lösdrift eller tävlats? Det borde gå att få fram info, om han är "gradad"?
Jag själv hade tidigare en irländare med Grade A (dvs att den skulle ha gått de högre hoppklasserna i Irland, men om det gick det inte få fram något konkret bevis på)
Har tidigare stått på ridskola, vet ej vilken som importerade honom.
det jag fått fram är att Kilberry är ett ställe i Irland där man köper in hästar döper om och säljer vidare.
Vad jag fått fram om prefixet Morningstar är att det verkar vara ett galoppstall.
Spännande, någon som vet något
http://s126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/?action=view¤t=Kilberryw.jpg
Eftersom det är en import irland och utan papper och mest troligt har den tagits in med flera import hästar.
Jag är jätte intresserad av att ta reda på stammar mm. så någon som vet något ?
Han har olika namn på olika värde handlingar (chip papper)
Kilberry Snowball
eller
Morningstar Magnum.
Även åldern är olika satt på de olika handlingarna.
Mest troligt är att han varit hingst länge, kanske har han gått på lösdrift eller tävlats? Det borde gå att få fram info, om han är "gradad"?
Jag själv hade tidigare en irländare med Grade A (dvs att den skulle ha gått de högre hoppklasserna i Irland, men om det gick det inte få fram något konkret bevis på)
Har tidigare stått på ridskola, vet ej vilken som importerade honom.
det jag fått fram är att Kilberry är ett ställe i Irland där man köper in hästar döper om och säljer vidare.
Vad jag fått fram om prefixet Morningstar är att det verkar vara ett galoppstall.
Spännande, någon som vet något
http://s126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/?action=view¤t=Kilberryw.jpg