Kika på ruvande örnar i Estland via webkamera

Pallas

Trådstartare
I slutet av april är det dags för det estländska örnparets ägg att kläckas. De har turats om att ruva och jag har följt dem flera veckor via webkameran som finns uppsatt vid deras bo. Jag har aldrig sett örn på så nära håll och det är mycket fascinerande och mäktigt att titta på dem.

Här kan du titta: mms://tv.eenet.ee/kotkas (kräver en mediaspelare, ber att få öppna RealPlayer som default).

Sv: Kika på ruvande örnar i Estland via webkamera

Häftigt! :bump:

Min dator ville öppnade det i Windows media player, det funkade bra det med.

haft feeden uppe i två h nu och funkar fortfarande superbra. Aldrig sett en så bra fågelfeed faktiskt. Jag kan till och med höra när hon knackar på äggen

Ja, visst är det coolt! Bra feed, som sagt, bra skärpa och sjysst uppdateringsfrekvens. Har haft ett fåtal avbrott på de många timmar jag haft kameran uppe.

Fick tipset av min man, som jobbar med Svenska Artprojektet. Det finns säkert fler webkameror ute i skogarna runt om i Europa, för att inte tala om i djurparker, så har ni några såna länkar på lager så tipsa gärna! Det är ju dags för ungar både här och där i djurriket nu.

De byttes av precis innan regnet började såg jag... den som ligger där nu ser inte helt nöjd ut i blötan. :D

När jag klickar på länken får jag upp "Google Chrome måste öppna en extern länk.. blablabla.." och sedan kommer det bara upp en tom sida. Vad gör jag för fel?

Och inte kan jag se den andra webcamen. Dumma dator. :(

Kolla om du har Windows Media Player på datorn. Den brukar följa med windowsoperativet tror jag... Om du högerklickar på länken, kan du välja "öppna med"?

Det kan hända att du har någon brandvägg som ställer till det också.

Jag har WMP och har redan försökt med "öppna med" som inte finns som alternativ, så då är det nog någon brandvägg som spökar.
Men tack för hjälpen!

Spännande kameror! Kul att se vildsvin, våra verkar ha gått upp i rök hemma. Det enda vi får på kameran är en grävlingsfamilj, harar och rådjur!

Jag blir alldeles sjösjuk när jag tittar på örnarna idag!
Det blåser där. Trädet svajar en hel del. :)

Örnen är lite orolig idag, kan det vara på gång månne?

Örnen är lite orolig idag, kan det vara på gång månne?

ÄNTLIGEN kan man se dem igen!
Kameran har krånglat så himla mycket att jag inte sett dem på en månad nästan.

Det verkar som om de har fått två ungar! :banana: Mamma och pappa sitter ivägen så jag ser inte riktigt.

Nu flyttade de stora på sig. Två stycken ongar är det!

orn10.jpg

... och nu är de jättestora och håller på att lämna boet. Spännande! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka