Kieffer Wienna??????

Haffe

Trådstartare
Kjøper en hest nå der det følger med en kieffer wienna. Hvordan er denne?? Den er 2-3 år gammel. Hvor mye koster en sånn en ny/ brukt?? Veldog glad for svar :)

Menar du Kieffer Wien? Det är en av dom billigaste Kieffer-sadlarna, kostar ca 9000,- ny tror jag. Kieffer har väl inte världens bästa rykte precis, har blivit varnad av flera sadelmakare för det märket...

Ja, det mener jeg.... suck, da får det vel bli en ny dressyrsadel då.... ochså........... :cry:

Tja, om sadeln ligger bra på hästen så kan du ju bara be en sadelmakare kolla så att den ej är sned i bommen? Är främst det som brukar vara fel, samt att bommen sitter fast med häftstift....

Har du lite tur så är sadeln okej att rida i. :)

Jag red 4 år i en Kieffer Wien som var ca 8 år gammal. Sadeln höll sig i perfekt skick och jag upplevde inga som helst problem med den. Den var även mycket behaglig att rida i.

Jag skulle mer än gärna ha haft kvar den, men hästen växte tyvärr ur den.

Liknande trådar

Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 009
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka