LillaM
Trådstartare
Jag har en häst som fått diagnosen keratit på höger öga. Vi har behandlat sedan januari med kortison droppar (isopto maxidex) och ciklosporin droppar. Förmodligen kommer vi aldrig kunna sluta behandla men förhoppningsvis kan vi så småningom gå ner till två ggr/vecka med ciklosporindropparna. Vi har nu slutat med kortisonet 8för tre dagar sedan) och jag tycker att hon ser svullen ut runt ögat. Jag känner att jag bryter ihop om det kommer tillbaka igen. Vi har försökt sluta en gång tidigare men då kom det tillbaka efter några dagar och då gick vi på hårdare med behandlingen o droppade sammanlagt sex ggr om dagen och har sedan trappat ner till nu när vi skutat helt med kortisonet och bara droppar med ciklosporinet två ggr om dagen...
Är det någon som har erfarenhet av denna ihärdiga "sjukdom"? Har hästen blivit frisk? Efter hur lång behandling? Fick ni ta bort ögat?
Tacksam för svar då jag är påväg att mista hoppet om att hon ska bli frisk o få behålla ögat...
Är det någon som har erfarenhet av denna ihärdiga "sjukdom"? Har hästen blivit frisk? Efter hur lång behandling? Fick ni ta bort ögat?
Tacksam för svar då jag är påväg att mista hoppet om att hon ska bli frisk o få behålla ögat...