Rosett

Trådstartare
Läste detta på facebook:

"Nästan alla industrier använder Dihydrooxid i sina tillverknings processer och ingen höjjer rösten ! Dihydrooxid hittas därför i läsk, nästan all mat och till och med i barnmat !!!! Det är hemskt att tänka att denna kemikalie nu hittas i världens alla hav, alla sjöar och även i luften. Varför gör inte någon något ? Dela om du vill förbjuda användningen av Dihydrooxid !!"

Känner ni till denna kemikalie? :(

Läste detta på facebook:

"Nästan alla industrier använder Dihydrooxid i sina tillverknings processer och ingen höjjer rösten ! Dihydrooxid hittas därför i läsk, nästan all mat och till och med i barnmat !!!! Det är hemskt att tänka att denna kemikalie nu hittas i världens alla hav, alla sjöar och även i luften. Varför gör inte någon något ? Dela om du vill förbjuda användningen av Dihydrooxid !!"

Japp! :D Hällde i mig lite nyss, rent!

Jag brukar spetsa mitt med lite CO2 och karboxylsyra mm. Smarrigt som sjutton.
Bakar jag tårta ser jag till att piffa upp smaken på den med lite bensaldehyd så amygdalinhalten och vätecyanidhalten hålls på en ansenligt hög nivå.

Läste detta på facebook:

Japp, nyttjar flera liter av den dagligen, både invärtes och utvärtes till såväl mig själv, djuren och olika grödor.

På lite allvar så gjorde man en undersökning på Oaklahoma State University där man bland annat frågade vilka ingredienser som kunde betraktas som naturliga. 65% sa att "salt" var naturlig, men bara 32% att "natriumklorid" var naturlig...

Det är gammalt som gatan;)

På ett allvarligare plan, jag har full förståelse för att folk inte har koll på olika kemiska beteckningar, jag har bara koll på ett fåtal.
Det som oroar mig mer är folk är beredda att tro att saker är farligt utan att ens försöka ta reda på mer.

Jag börjar bli lite orolig... :(

Är det nån som vet om den är beroendeframkallande?! Trots att jag försöker och försöker så trillar jag dit igen. Kanske var det den här trådens fel som triggade mig på något hemskt sätt, men nu är jag off the wagon igen... Vad ska jag ta mig till?!

På lite allvar så gjorde man en undersökning på Oaklahoma State University där man bland annat frågade vilka ingredienser som kunde betraktas som naturliga. 65% sa att "salt" var naturlig, men bara 32% att "natriumklorid" var naturlig...

och

Det är gammalt som gatan;)

På ett allvarligare plan, jag har full förståelse för att folk inte har koll på olika kemiska beteckningar, jag har bara koll på ett fåtal.
Det som oroar mig mer är folk är beredda att tro att saker är farligt utan att ens försöka ta reda på mer.

Ja, det var väl ganska nyss som det blev ramaskri över tuggben åt hundar, och i den långa upplistningen över hemska, fruktansvärda, vidriga kemikalier man behandlade hudarna med fanns...
*drumroll*
Natriumklorid! :eek:

monty-python-and-the-holy-grail.jpg

:up:
(Därmed inte sagt att jag ger hunden hudben, men det beror på annat än den där bedrövliga "informationen"...)

Diväteoxid är frutkansvärt farligt. Det avlider ett antal personer varje pga detta ämne.

Den där undersökningen om salt kontra natriumklorid var väldigt rolig. Salt kan ju vara väldigt många olika saker.

Jag är allra mest fascinerad av saltets bäst-före-datum.
Och i extremfallen, en exakt minutangivelse när saltet terminerar som tjänlig tillsats i ens mat.

Nähä!? Finns det det?! :rofl:
*sträcker mig efter närmsta saltpaket (som alltid finns inom armlängds avstånd)*
*studerar noggrant*
Hm...
Finns bara produktionsdatum ju! Liar! :laugh:
(Källa: Falksalt finkornigt hushållssalt med jod, ströarförpackning)

Nähä!? Finns det det?! :rofl:
*sträcker mig efter närmsta saltpaket (som alltid finns inom armlängds avstånd)*
*studerar noggrant*
Hm...
Finns bara produktionsdatum ju! Liar! :laugh:
(Källa: Falksalt finkornigt hushållssalt med jod, ströarförpackning)
Jag kan fota mina förpackningar hemma ikväll. Men bara om jag har sista förbrukningsdatum.

I övrigt hänvisar jag OnTopic alla oroliga till DMHO Research Divisions hemsida, för att räta ut frågetecknen kring trådens kemikalie.
http://www.dhmo.org/

Förvarar man diväteoxiden i behållare för ev. nödsituationer så måste man "rotera" lagret, dvs. byta ut diväteoxiden med jämna mellanrum annars blir den för gammal och farlig. :crazy:

*Det står ibland på vissa forum som handlar om överlevnad.* :p

Jag kan fota mina förpackningar hemma ikväll. Men bara om jag har sista förbrukningsdatum.

I övrigt hänvisar jag OnTopic alla oroliga till DMHO Research Divisions hemsida, för att räta ut frågetecknen kring trådens kemikalie.
http://www.dhmo.org/

Mmmhmmm... "DMHO" hänvisar du till - och så länkar du till dhmo! Suspekt... :cautious:
Jag tror du försöker aktivt sprida desinformation!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått för mig att jag vill lära mig lite spanska och har anmält mig till en distanskurs hos Komvux. När jag var yngre avskydde...
2
Svar
33
· Visningar
2 650
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 417
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min pappa är 90 år och fyller 91 i januari, han har alltid varit ovanligt pigg och skarp för sin ålder. De senaste åren under 80...
Svar
0
· Visningar
906
Senast: Asko
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama