Akerman
Trådstartare
Hej hallå!
Sitter här och läser Naturkunskap 2 och är inne på lite kemi just nu.
Jag har fastnat lite och skulle vilja ha lite hjälp/tips av er kunniga
Jag ska jämföra atommodeller och skriva fördelar med den nyare varianten..men är så hemskt dålig på att hitta/förstå så nu ger jag buke en chans
Frågan mer utförligt lyder:
Allt sedan grekerna filosoferade kring begreppet atomer så har modellen för hur en atom ser ut utvecklats och utvecklas än idag. Jämför EN tidigare modell av atomen med EN mer nutida atommodell och förklara vad den mer utvecklade modellen har för fördelar.
Ange max 4 fördelar och förklara 2 av dessa lite utförligare.
Så snälla, kan någon hjälpa mig lite? *blinkblink*
Edit: jag har börjat försökt mig på Thomsons och Bohrs atommodeller.. men kan du/ni jämföra bättre med någon av de andra så är det helt okej...har lite panik då jag ska lämna in uppg senast på tisdag..
Sitter här och läser Naturkunskap 2 och är inne på lite kemi just nu.
Jag har fastnat lite och skulle vilja ha lite hjälp/tips av er kunniga
Jag ska jämföra atommodeller och skriva fördelar med den nyare varianten..men är så hemskt dålig på att hitta/förstå så nu ger jag buke en chans
Frågan mer utförligt lyder:
Allt sedan grekerna filosoferade kring begreppet atomer så har modellen för hur en atom ser ut utvecklats och utvecklas än idag. Jämför EN tidigare modell av atomen med EN mer nutida atommodell och förklara vad den mer utvecklade modellen har för fördelar.
Ange max 4 fördelar och förklara 2 av dessa lite utförligare.
Så snälla, kan någon hjälpa mig lite? *blinkblink*
Edit: jag har börjat försökt mig på Thomsons och Bohrs atommodeller.. men kan du/ni jämföra bättre med någon av de andra så är det helt okej...har lite panik då jag ska lämna in uppg senast på tisdag..